YouTube-annoncering

Alle videoer på YouTube, kan i princippet bruges som annoncer. Videoannoncer giver mulighed for at få afspillet jeres annonce før andre videoer på YouTube, få vist jeres video i listen over andre relevante videoer eller få vist videoen i relevante søgeresultater på YouTube.

Afregningsformen for YouTube er væsentlig mere lempelig end andre annonceformer. For I betaler ikke nødvendigvis for annoncen, hvis brugerne klikker på jeres videoannonce.

Springer de videoannoncen over inden for de først 30 sekunder, kommer I ikke til at betale for visningen. Så YouTube annoncering er en meget kosteffektiv måde at eksponere folk for jeres virksomhed og dens budskaber på.

Kontakt

Youtube skaber brand awareness og salg

Med sine over en billion brugere er Youtube det største videosite i verden og samtidig verdens næststørste søgemaskine. Af den danske befolkning logger ca. 75% jævnligt på Youtube, hvorfor denne kanal også er yderst oplagt til at gøre opmærksom på jeres firma i Danmark.

Annoncer på Youtube består af videoindhold, som bliver vist før de videoer, som brugerne har søgt sig til. Disse annoncer kaldes også for pre-roll. Derudover giver en annonce på Youtube også mulighed for, at jeres videoindhold vises på listen over relaterede videoer, eller muligheden for, at få vist videoen i relevante søgeresultater på YouTube.

Hos Obsidian Digital arbejder vi med et 100% bevist Youtube-framework, som virker på ALLE kunder.

Kontakt os på tlf. 60 15 71 21eller send en e-mail til Sasa Kovacevic (Head of PPC) på sak@obsidian.dk

Via annoncer på Youtube kan I markedsføre jer selv, jeres medarbejdere, jeres brand, jeres produkter og/eller jeres virksomhed ved at uploade relevante og værdiskabende videoer. Obsidian Digital kan hjælpe jer med skræddersyede løsninger til alle vinkler og formål.

Sådan fungerer annoncer på Youtube

Youtube fungerer i praksis som en hvilken som helst anden søgemaskine. Dette betyder, at Youtube rangerer videoer efter popularitet samt relevans af både indhold, emne og søgeord.

Derfor er det af højeste vigtighed hvordan I udformer jeres Youtubekanal, hvilket indhold I lægger op, samt hvordan I navngiver og beskriver jeres videoer.

Youtubeannoncer virker i sammenspil med Google Ads interface, gennem hvilken der både kan opsættes pre-roll-annoncer samt annoncer i søgeresultaterne.

Alle videoer kan i princippet bruges som Youtubeannoncer. Det betyder, at hvis din virksomhed allerede har uploaded videoer på Youtube, eller bare ligger inde med allerede udarbejdede videomateriale, kan disse nemt omdannes og bruges som annoncer.

Fordelene ved Youtubeannoncering

Youtube er et billigt annoncenetværk. Afregningsformen for Youtube er væsentlig mere lempelig end andre annonceformer. Dette betyder for jer som annoncører, at I ikke nødvendigvis betaler for jeres annonce, selvom brugerne klikker på jeres videoannonce.

Springer brugerne videoannoncen over inden for de første 30 sekunder, kommer I ikke til at betale for visningen. Dermed er Youtubeannoncering er en meget kosteffektiv måde at eksponere folk for jeres virksomhed og jeres budskaber på.

Hos Obsidian Digital sørger vi for, at I får det optimale ud af jeres budget ved at få dine nye og potentielle kunders opmærksomhed.

Videoer om hvad?

Hvis I selv er mestre indenfor videoproduktion, er Youtube en gratis kommunikationskanal for jer at bruge. Det eneste I behøver er at oprette en bruger/kanal på Youtube og derefter uploade jeres videoer. Disse skal afspejle jeres virksomhed og de værdier der er knyttet til denne. Derudover skal de være værdiskabende for brugerne – de skal have noget konkret ud af at se jeres videoer.

En Youtubevideo kunne derfor indeholde:

  • Tutorials

På Youtube er trenden pt at lave ’tutorials’, som kan betegnes som video-guides. I stedet for udelukkende at omtale jer selv og jeres produkter, kan det være en god ide at lave guides der beskriver hvorda jeres kunder bruger og får det optimale ud af jer og/eller jeres produkter.

  • Produktvisninger

Specielt indenfor detailbranchen er det en god ide at lave videoer med produktvisninger, også kaldet ’unboxings’. Unboxing henviser til, at I en sådan video pakker produkterne ud og viser alle funktioner og muligheder dette har. En unboxing-video giver værdi til kunderne ved, at sætte jeres produkter ind i en kontekst, som disse kan identificere sig med.

  • Gode, konkrete råd

Hvis jeres firma ikke sælger produkter men derimod ydelser/services, fx B2B, synes mange det være svært at lave værdiskabende indhold til videoer. I denne kategori kan man med fordel lave videoer ’gratis’ med gode råd, som kunden selv kan udføre.

Konsekvenserne ved udelukkende at kommunikere gennem jeres egen Youtubekanal bliver dog, at jeres eksisterende og potentielle kunder selv aktivt skal finde frem til jeres og jeres Youtubekanal, uden et direkte incitament fra fx en annonce.

Youtubeannocering med Obsidian Digital

Hvis I gerne vil være sikre på at jeres kunder, eksisterende såvel som potentielle, finder jer, og måske bidrage med det ekstra lille skub, som mange gange gør den store forskel, skal I have professionelle til at opsætte jeres Youtubekampagne og annoncer.

Obsidian Digital kan forestå alt lige fra annoncestrategi, udvælgelse af søgeord og den praktiske produktion af jeres videoannoncer til Youtube.

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden