Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Eksperter i FB Markedsføring

Obsidian Digital rådgiver om og udfører Facebook-annoncering for danske virksomheder. Vi hjælper både B2C- og B2B-virksomheder med at nå både eksisterende og nye målgrupper gennem verdens største sociale netværk.

Med Facebook annoncering betaler du en CPM-pris. Det betyder at din pris afregnes på visningsbasis og således ikke betaling per klik, der er standard i andre annonceringsprogrammer som Google AdWords.

Visningsafregningen betyder, at Facebook annoncering for din virksomhed bliver en dyr affære, hvis I ikke magter at segmentere jeres mulige kunder snævert. Til gengæld kan de bedste ROAS-tal – Return on Ad Spend – blandt alle kampagner også hentes her ved snævre og målrettede segmenteringer.

Vi arbejder med Facebook annoncering med konkrete resultater for øje. For os er visninger ikke et mål, men et middel til at nå din virksomheds mål som salg på websitet, tilmeldinger til et events eller kontaktformularhenvendelser.

Hos Obsidian Digital arbejder vi med et 100% bevist Facebook-framework, som virker for ALLE vores kunder.

Kontakt os på tlf. 26 82 84 01 eller send en e-mail til Halfdan Timm (Head of Social) på hti@obsidian.dk

Vores fremgangsmetode med Facebook annoncering

Succes med online markedsføring – såvel som meget andet – indebærer til at starte med at opsætte de rigtige mål for virksomheden. Før vi går i gang med at planlægge og opsætte annoncer spørger vi derfor, hvad vi ønsker at opnå.

At gå i gang med Facebook annoncering kræver et mål som flere salg på webshoppen, flere udfyldelser af en given kontaktformular eller tilmeldinger til et kursus. Uden et mål er vi nødt til at falde tilbage på de såkaldte ’vanity metrics’ for at vurdere om en kampagne har været succesfuld eller ej. Udfordringen her er, at mange visninger og et højt engagement for din annonce ikke nødvendigvis resulterer i omsætning for din virksomhed.

Efter at have defineret et eller flere mål, planlægger vi hvilke annonceformater og budskaber, vi vil benytte os af.

Facebook giver muligt for ned i detaljen at målrette dine mulige kunder. Du har mulighed for at vise forskellige annoncer til fx mænd og kvinder inden for samme målgruppe. Da de to grupper sjældent har samme ”pains” og grunde til at engagere med din virksomhed, vil forskellige annoncer her sikre et bedre afkast af dine annoncer. Dette er blot et eksempel af mange.

Vi arbejder med (dynamisk) retargeting, upload af e-mailadresser, snævert segmenterede gemte målgrupper, kopi-målgrupper og de andre muligheder, Facebook giver mulighed for med deres annoncekontoadministrator.

Hyppigt anvendte annonceformater

Facebook stiller en række forskellige formater til rådighed i arbejdet med din annoncering.

Vi arbejder især med:

  • Karrusel-annoncer: Facebooks karrusel-format med flere billeder – 3-5 – får lige nu mere engagement end de almindelige annoncer med ét billede og er derfor vores anbefalede udgangspunkt.
  • Lead-ads: Du har mulighed for at skrive folk op til nyhedsbrevslister direkte gennem Facebook med deres her tilknyttede mail. Formatet er endnu ungt, men har et spændende potentiale i flere virksomheder.
  • Video-annoncering: Facebook ønsker at slå YouTube af tronen og blive verdens største videomedie. Videoer afspiller automatisk i nyhedsfeed. Der er muligheder for lige nu at få særligt billige eksponeringer med video, mens formatet endnu er ungt.
  • Kanvas: Med Kanvas sender du ikke dine mulige kunder til egen hjemmeside, men en hurtigt indlæsende side på Facebook på kundernes mobiltelefon. Det er en spændende mulighed for at give et førstegangsindtryk af produkt og virksomhed med større billeder, videoer og øget engagement i forhold til egen hjemmeside.

Afhængigt af det definerede mål arbejder vi altid med flere mulige formater for at opnå det bedst mulige afkast.

Påvirkning og modning af dine kunder

Traditionel markedsføringsteknologi slår fast, at jo flere påvirkninger en kunde får til en vis rimelig grænse, jo mere sandsynlig er en konvertering også. Afhængigt af produktet kan dette tal være fra få påvirkninger til et to-cifret antal. Dyre og komplekse produkter plejer at kræve flere påvirkninger – touch points på engelsk – for at skabe den ønskede konvertering.

Med Facebook annoncering har du mulighed for billigt og effektivt at skabe flere touch points.

Facebook annoncering giver hermed værdi både i form af de direkte effekter med flere salg og tilmeldinger, men også afledt i form af et øget kendskab hos målgruppen. Vi ser hos vores kunder, hvordan Facebook annoncering bidrager til også at øge kendskabsgrad og derved CTR (Click Through Rate) på relaterede kanaler som Google AdWords, organiske søgeresultater samt e-mail markedsføring. Når kunden kender dit navn og ser det i søgeresultaterne, er vedkommende også mere tilbøjelig til at klikke, end hvis du bliver set for første gang.

Competitive Advantage med Facebook annoncering

Du kan ikke isolere effekten af online markedsføring ned til en kanal.

Som nævnt ovenfor kan vedholdende Facebook annoncering bidrage til højere CTR i søgeresultaterne, fordi at dine mulige kunder kender dig bedre.

Også mere direkte kan Facebook blive en competitive advantage for din virksomhed.

Med retargeting annoncerer du alene til de personer, der har været på dit website, men som ikke har konverteret. Hvis du køber 100 besøgende med AdWords, vil måske 5 konvertere. Med retargeting rammer du de resterende 95 % til en lav CPM-pris.

Du kan vælge at se retargeting som en isoleret markedsføringskanal, men det er mere retfærdigt at splitte resultaterne i fraktioner relativt til hvor dit øvrige salg opstår. Har du 40 % af omsætningen i din virksomhed fra Google AdWords, så tillæg 40 % af resultaterne fra din Facebook retargeting til netop AdWords. På denne måde vil dine pris per konvertering eller din CPA falde med AdWords.

Med en faldende pris per konvertering på AdWords kan du tillade dig at byde en højere klikpris end konkurrenterne uden retargeting på Facebook og derved sikre dig en førsteplads selv ved sammenlignelige produkter udsat for prispres.