Speciale medier

Konverterings-optimering & UX

Hvis du ønsker at vækste, så har du to muligheder:

  1. Enten øger du dine marketing-omkostninger. Hvis du bruger 3x så mange penge på Google Ads og Facebook Ads, får du også mere (men ikke 3x mere).
  2. Eller så får du mere ud af den trafik, du allerede har.

Konverteringsoptimering handler om det sidste.

Ved hjælp af A/B-splittesting, brugertests, funnels og heatmaps finder vi ud af, hvad der lige nu forhindrer brugerne i at gennemføre købet på dit website.

Ønsker du at vide mere – inkl. forløb og priser – for konverteringsoptimering med Obsidian Digital?

Du er velkommen til at skrive eller ringe til Head of CRO Malthe Timm på mti@obsidian.dk og 26 71 21 01.

Kontakt nu
Vi er certificeret i:
FMP Badge bluemedium
Vil du vide mere om dine muligheder, så Kontakt Malthe Timm
V2_315228101_665144175006417_2169682143480552542_n

Malthe Timm

Head of CRO

Mouseflow

Vi benytter CRO-værktøjet Mouseflow til at lave heatmaps, user recordings, funnels og lignende i vores arbejde med konverteringsoptimering. Vi er certificerede Mouseflow-eksperter. Vores kunder ejer altid deres egen data og kan arbejde videre i Mouseflow uafhængigt af os.

Google Analytics 4

Google Analytics 4 er et relevant værktøj i arbejdet med konverteringsoptimering. Vi opsætter custom rapporter til hvad der er vigtigt for virksomheden. Vi integrerer også Google Analytics 4 i andre værktøjer, herunder til A/B splittesting. Hvis ikke Google Analytics 4 tracker korrekt, klarer vi dette i starten af projektet.

A/B Testing

A/B-testing er nøglestenen i mange CRO-projekter. Vi har tidligere benyttet Google Optimize, men benytter i dag en række forskellige værktøjer afhængigt af den enkelte virksomheds behov og antal af besøgende. Vi kan rådgive om overgangen fra Google Analytics til andre værktøjer.

1686033707377

Konverteringsoptimering for Ecooking

For Ecooking testede vi, om det øgede konverteringsraten at ændre produktbeskrivelsen fra prosatekst til opsummering i bullet points.

Hvert produkt i testen fik opsummeret egenskaber i tre bullet points. Korte og præcise.

Punktopstillinger er en relativt nem måde at præsentere alle de afgørende oplysninger på, uden at det kræver, at besøgende læser lange afsnit for at nå til kernen af sagen, og de er ofte mere iøjnefaldende visuelt end ren tekst.

Resultatet? Google Optimize sagde, at varianten med bullet points med 99.9% sandsynlighed ville øge omsætningen. Fremskriver du for den samlede omsætning, er det en splittest med et syv-cifret omsætningspotentiale.

1684157174755

Konverteringsoptimering for stor webshop

Du bør altid undersøge de mest populære betalingsmetoder i dine primære markeder, og sørge for at du skilter med de vigtigste.

I vores tilfælde var vores markedet Danmark, og i Danmark er MobilePay den dominerende betalingsmetode, derfor viste vi logoet lige under knappen “Tilføj til kurv” på produktsiderne.

Resultatet?

En forbedring i konverteringsraten på 16,9%.

Med en sandsynlighed for, at varianten vil præstere bedre end den oprindelige på 92,82%, er resultatet derfor meget statistisk signifikant.

Vil du videre mere om dine muligheder, så kontakt Malthe for et uforpligtende kald.

V2_315228101_665144175006417_2169682143480552542_n

Malthe Timm

Head of CRO