Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Et godt førstehåndsindtryk

Når en potentiel kunde finder vej ind på din hjemmeside, tager det ikke mange sekunder for ham eller hende at danne sig et indtryk af, om vedkomne kan lide både hjemmeside og din virksomhed. Derfor er det rette førstehåndsindtryk af din hjemmeside et vigtigt element i begrebet om konverteringsoptimering.

Hos Obsidian Digital forstår vi at skabe et godt indtryk online – lad os derfor hjælpe dig med at skabe det gode indtryk, der konverterer potentielle kunder til permanente.

Fra potentiel til permanent

Konverteringsoptimering handler i al sin nuancerede enkelthed om, at få flest mulige til at købe et produkt eller en service, når de besøger din hjemmeside, og dermed øge din omsætning.

Din forretning kan miste rigtig mange kunder ved, at din hjemmeside ikke er hurtig nok. Hvis en besøgende går ind på din hjemmeside og denne ikke er hurtig nok, suser disse hurtigt videre til en anden side. Derfor er et af de første skidt imod at optimere sin konvertering, at holde de besøgende på hjemmesiden længe nok til at foretage et køb. Derfor er et godt udgangspunkt at hastighedsoptimere sin hjemmeside.

Der er masser trafik på jeres hjemmeside – nu skal I have det optimale ud af den! Hvis jeres hjemmeside allerede er hastighedsoptimeret og derfor travl i forhold til trafik, gælder det dernæst om at forvandle denne trafik til køb. Obsidian Digital kan hjælpe jer med hvordan.

Vores værktøjer

Hos Obsidian Digital bruger vi mange forskellige værktøjer til at optimere dine konverteringer. Vores brede pallette af værktøjer gør, at vi kan sætte ind præcis der, hvor vi finder det vigtigst og med den metode/værktøj vi finder mest effektivt.

Derfor gør Obsidian brug af mange forskellige værktøjer. Nogle af disse er:

Hos Obsidian Digital bruger vi programmet Visual Website Optimizer som et led i konverteringsoptimeringen af hjemmesider. Programmet bruger vi til at lave split-tests af hjemmesider, både i forhold til opsætning og indhold.

Eksempler på vores brug af Visual Website Optimizer kunne være at sammenligne flere forskellige Facebook-annoncer og se hvilken der skaber den bedste konverteringsrate, eller at tjekke hvilket indhold i en E-mail-kampagne, der får flest til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Obsidian Digital gør endvidere brug af Google Analytics til at kortlægge forskellige oplysninger om målgruppen. Ved brug af Google Analytics kan vi blandt andet få svar på hvilke vaner, værdier og interesser denne gruppe har, samt hvilken adfærd målgruppen har på din hjemmeside.

Dermed kan vi hos Obsidian Digital lave detaljerede og specifikke løsninger for din virksomhed og hjemmeside, som optimerer konverteringerne på denne og skaber sorte tal på bundlinjen.

Forud for Obsidian Digitals praktiske arbejde med at optimere konverteringerne på din hjemmeside ligger grundige analyser af din virksomhed, målsætninger og forretningsmetoder.

Sådan sikrer vi din konverteringsoptimering

Hos Obsidian Digital inddrager vi alle faktorer i regnestykket. For at vi kan sikre din konverteringsoptimering gennemgår vi systematisk al trafik på din hjemmeside og webshop med både bruger- og professionelle øjne.

Vi analyserer data og laver samtidig, i samarbejde med jer, en analyse af dit firma, målgruppe(r) og målsætning(er). Dermed får vi et nuanceret udgangspunkt for, hvor på sitet der er brug for konverteringsoptimering og hvordan dette bedst omsættes til praksis.

På baggrund af vores analyse modtager I en rapport med konkrete optimeringsforslag, som I enten selv kan implementere eller kan få hjælp til at implementere af os.

Hvad kan du selv gøre?

For at optimere konverteringsraten for din hjemmeside, er der også ting du selv kan gøre. Vi giver dig her tre tips, som du selv kan implementere i designet af din hjemmeside:

  • Optimer din forside
  • Skriv/hav en ’Om Os’ sektion
  • Optimer din ’Læg i kurv’-funktion

OPTIMER DIN FORSIDE

Du kan selv optimere din forside ved at skabe et enkelt indtryk. Dette vil sige, at der må ikke være for mange indtryk på selve forsiden, da dette kan ’skræmme’ eller intimidere potentielle kunder. Sørg derfor for så vidt muligt at bruge rolige farver med god sammenhæng til dit brand/produkt/service.

Et andet godt råd er, at bruge forsiden til at forsøge at skabe sikkerhed og tryghed for kunden i forbindelse med køb. Dette kan fx gøres ved at understrege de positive argumenter for, hvorfor du er den rette at handle med/ved. Beskriv derfor gerne jeres gode services og handelsbetingelser på forsiden.

Et sidste råd til at optimere din forside er, at placere de essentielle funktioner i øverste højre hjørne. Undersøgelser har vist, at forbrugeres øjne naturligt strejfer herhen, når de besøger en hjemmeside. Derfor er det mest effektivt at placere de funktioner som er direkte forbundet med salg her, fx ’Læg i kurv’, ’Tilmeld nyhedsbrev’ eller ’Min ønskeliste’.

OM OS

Efterhånden som alt bliver mere og mere digitaliseret, har forbrugere også større og større brug for at vide, at der findes rigtige mennesker på den anden side af skærmen. Derfor er det en god ide at have en ’Om Os’ sektion på din hjemmeside.

I denne sektion gør du klogt i at skrive kort om firmaet generelt, ’sætte ansigt på’ de ansatte i virksomheden og især lægge vægt på de værdier der knytter sig til firmaet. Denne form for storytelling er med til at skabe troværdighed omkring virksomheden, og derfor jeres hjemmeside, og dermed optimere jeres konverteringsrate.

LÆG I KURV

Desværre er det kun omkring halvdelen af alle dem som klikker på ’Læg i kurv’-funktionen, der rent faktisk gennemfører købet i sidste ende. Dette kan du komme i møde ved fx at nedtone den aggressive formidling af indkøbskurven i ankertekster, dvs. ingen ”køb (navnet på dit produkt) nu!”, men måske rettere ”se mine varer”.

Derudover er et godt råd i forhold til at optimere sin konverteringsrate er, at tilbyde kunden fordelagtige tilbud i forbindelse med et køb. Dertil kommer, at du yderligere kan optimere dit salg ved at tilbyde kunden, der allerede har lagt en vare i indkøbskurven, at hvis denne køber for 200 kroner mere, får vedkomne fri levering/et gratis produkt med i handlen.