Med displayannoncer er det muligt at målrette disse via forskellige parametre. Displayannoncer kan blandt andet målrettes til specifikke demografier, fx alder og køn, emner og temaer, interesser og værdier, udvalgte nøgleord, geografi, enheder og tidspunkt og vigtigst af alt remarketing.
Det kan du selv gøre – 3 tips til bedre annoncer
Herefter følger tre ting, du selv kan gøre for at få det optimale ud af dine displayannoncer:
- Vær præcis i dine udmeldinger
Hvad enten du skriver eller laver en billedannonce er det enormt vigtigt at lade dine kunder vide, hvilke dele af din annonce der kan klikkes på. Mange gange er en annonce ’kamufleret’ således, at kunderne ikke indser, at de ser på en reel annonce. Lad derfor dine kunder vide præcist hvorde skal klikke, for at hvadsker.
Som annoncør bør du overveje hvor meget tekst et billede kan ’bære’ og omvendt. Det er dit ansvar at finde balancen mellem tekst og billede, således at din annonce fanger øjnene, og holder på kunden. Sørg derfor for at dine annoncers billeder er tydelige og tilpasset annonceformen, samt at al tekst er letlæseligt og delt op i ’mundrette bidder’.
Der bør i din annonce være et ’call to action’, hvilket betyder, at denne opfordrer til en handling fra kunden, hvilket igen er hele meningen bag en annonce. Denne opfordring kan fx være at købe et produkt eller at få dem klikke sig videre til din hjemmeside. I denne sammenhæng er det en gode ide, at føre disse videre til enten en webshop eller en landingsside på din hjemmeside, som uddyber det du ønsker at gøre opmærksom på.
Sådan arbejder vi med display-annoncering
Hos Obsidian Digital tager vi udgangspunkt i jeres virksomhed/produkt/ydelse, når vi arbejder med display-annoncering. Med udgangspunkt i jer og jeres målsætning tilrettelægger vi en strategi for, hvordan jeres virksomhed får optimal opmærksomhed gennem displayannoncer, samt hvilke displaynetværk der passer bedst til jeres virksomheds produkt/ydelse.
Obsidian Digital tilbyder desuden at producere jeres banner- og tekstannoncer, sørge for den mest effektive målretning og løbende optimere på jeres annoncer og annonceplaceringer, så I altid er sikret det største afkast af jeres annoncebudget. Udfyld kontaktformularen herunder og lad os snakke sammen om, hvordan vi bedst gør opmærksom på dig.