Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Hvad er god Display Annoncering?

Display-annoncering kaldes også banner-reklamer, og er en måde hvorpå I visuelt kan øge jeres synlighed for potentielle kunder online. Formålet med display-annoncering er, at promovere jeres virksomhed online ved hjælp af banner- og tekstannoncer, og er dermed en effektiv måde at få udbredt kendskabet til jeres virksomhed, samt at finde nye kunder til denne. På nettet findes der forskellige såkaldte display-netværk, der sikrer, at jeres banner- og tekstannoncer bliver vist på de mest relevante websites på nettet. Det største og mest effektive displaynetværk er Google AdWords.

Hos Obsidian Digital arbejder vi med et 100% bevist Display-framework, som virker på ALLE kunder. Kontakt os på tlf. 60 15 71 21 eller send en e-mail til Sasa Kovacevic (Head of PPC) på sak@obsidian.dk

Tekstannoncer vs. billedannoncer

Et ordsprog siger, at et billede siger mere end tusind ord. Hvis man derfor sammenligner en billedannonce med de 95 tegn man har til rådighed ved at skrive en tekstannonce på Google AdWords, er pengene givet godt ud. Når folk tøver med at købe ting online, er det oftest fordi de ikke kan se produktet og dermed danne sig et indtryk af hvad de køber.

Hvor det kan være ufatteligt svært både at indfange og overbevise kunder ved hjælp af en tekst på 95 tegn, kan man med et billede lettere få kunden i mål. Mennesker er visuelle væsner – og det skal du bruge i din forretning, hvor det passer. Udover ovennævnte findes der mange konkrete fordele ved brug af billedannoncer.

Ved brug af billedannoncer kan du i større grad lade fantasien få frit spil, end ved brug af annoncer med udelukkende tekst. Farver og brug af logo sætter stemningen for, hvad I ønsker at andre skal associere jeres virksomhed med. Brug derfor gerne farver der passer i til din virksomheds visuelle identitet og/eller ’tema’ for forretning, samt nogle der passer til jeres logo.

Ved brug af logoet i en billedannonce sikrer I ligeledes, at skabe både genkendelse og synlighed omkring jeres virksomhed/service/brand. Det er dog langtfra alle steder, hvor et billede er mere fordelagtigt end en tekst. I nogle sammenhænge, som når en virksomhed tilbyder services, eller produkter af mere teknisk funktion. Ofte vil displayannoncer dog indeholde både billede og en kort tekst. Således er det muligt at knytte et par ord/sit brand/logo til billedet af et produkt.

De mange muligheder ved display-annoncering

Med displayannoncer er det muligt at målrette disse via forskellige parametre. Displayannoncer kan blandt andet målrettes til specifikke demografier, fx alder og køn, emner og temaer, interesser og værdier, udvalgte nøgleord, geografi, enheder og tidspunkt og vigtigst af alt remarketing.

Det kan du selv gøre – 3 tips til bedre annoncer

Herefter følger tre ting, du selv kan gøre for at få det optimale ud af dine displayannoncer:

  • Vær præcis i dine udmeldinger

Hvad enten du skriver eller laver en billedannonce er det enormt vigtigt at lade dine kunder vide, hvilke dele af din annonce der kan klikkes på. Mange gange er en annonce ’kamufleret’ således, at kunderne ikke indser, at de ser på en reel annonce. Lad derfor dine kunder vide præcist hvor de skal klikke, for at hvad sker.

  • Godt og afstemt indhold

Som annoncør bør du overveje hvor meget tekst et billede kan ’bære’ og omvendt. Det er dit ansvar at finde balancen mellem tekst og billede, således at din annonce fanger øjnene, og holder på kunden. Sørg derfor for at dine annoncers billeder er tydelige og tilpasset annonceformen, samt at al tekst er letlæseligt og delt op i ’mundrette bidder’.

  • Link til relevante sider

Der bør i din annonce være et ’call to action’, hvilket betyder, at denne opfordrer til en handling fra kunden, hvilket igen er hele meningen bag en annonce. Denne opfordring kan fx være at købe et produkt eller at få dem klikke sig videre til din hjemmeside. I denne sammenhæng er det en gode ide, at føre disse videre til enten en webshop eller en landingsside på din hjemmeside, som uddyber det du ønsker at gøre opmærksom på.

Sådan arbejder vi med display-annoncering

Hos Obsidian Digital tager vi udgangspunkt i jeres virksomhed/produkt/ydelse, når vi arbejder med display-annoncering. Med udgangspunkt i jer og jeres målsætning tilrettelægger vi en strategi for, hvordan jeres virksomhed får optimal opmærksomhed gennem displayannoncer, samt hvilke displaynetværk der passer bedst til jeres virksomheds produkt/ydelse.

Obsidian Digital tilbyder desuden at producere jeres banner- og tekstannoncer, sørge for den mest effektive målretning og løbende optimere på jeres annoncer og annonceplaceringer, så I altid er sikret det største afkast af jeres annoncebudget. Udfyld kontaktformularen herunder og lad os snakke sammen om, hvordan vi bedst gør opmærksom på dig.

Display Annoncering Udtalelse fra kunde Display Annoncering

Vi havde en AdWords krise, da vi kontaktede Obsidian Digital. Vores Shopping annoncer var stoppet og spendet havde oversteget vores budgetter.

Obsidian Digital tog over, og efter en tæt korrespondance med deres AdWords specialister, kom vores konto på ret kurs igen.

Vores Google Shopping blev fikset og optimeret til det bedre. Dernæst steg vores ROAS og vi lagde en fremtidig plane sammen med Obsidian for, hvordan vi kunne performe måned efter måned med AdWords.

Obsidian har været meget professionelle, og altid hurtige til at svare på spørgsmål over mail eller telefon. Jeg kan varmt anbefale dem til AdWords.

ida brodde

Ida Brodde
Marketingsansvarlig

5 / 5 Stjerner