Overordnet kan I bruge Google Shopping til at synliggøre jeres produkter og virksomhed/brand online. Derudover kan Google Shopping-annoncer kan have positiv indvirkning på din forretning ved at:
- promovere jeres varelager
- finde nye og potentielle kunder
- detailhandelsorienteret kampagnestyring
- større spend
- effektiv rapportering
- booste trafikken til jeres hjemmeside
Google Shopping-annoncer er mere end tekst- og billedannoncer. Denne form for annoncer giver dine potentielle kunder et solidt udgangspunkt for et køb, ved at vise både et billede af produktet, prisen, jeres webshop og/eller butiks navn.
Læs også:Vi har skrevet denne Google Shopping guide, hvis du selv vil sidde med det.
Ved hjælp af Google Shopping har mange virksomheder oplevet en stigning i deres CTR (Click Through Rate), også sammenlignet med brug af udelukkende tekstannoncer.
Google Shopping vs. Google Ads
Google Shopping er uafhængig af Google Ads og derfor en oplagt mulighed for at få ekstra opmærksomhed i søgeresultaterne. Dette muliggør, at du kan få vist din Google Ads-annonce sideløbende med din Google Shopping-annonce og organiske søgeresultater. Til forskel fra Google Ads muliggør Google Shopping-annoncer, at I kan få vist flere produkter på samme søgning.
Sådan arbejder vi med PLA
Hos Obsidian Digital kan vi hjælpe jer med den mest succesfulde Google Shopping-kampagne. På baggrund af marked- og søgeordsanalyser, samt jeres virksomheds specifikke målsætning, planlægger og eksekverer vi den stærkeste strategi for jer.
Hos Obsidian Digital kan vi hjælpe jer med den mest effektive Google Shopping kampagne og sikre, at I altid får det optimale udbytte af jeres Google Shopping Annoncering.