Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Professionel Google Shopping Bureau

Google Shopping-annoncer er betalte annoncer, og er karakteriseret som de annoncer, med billede af produkter og pris, der ofte ses i toppen eller i højre side af Googles søgeresultater. Google Shopping er derfor et effektivt redskab til, at I som forhandlere kan få ekstra opmærksomhed omkring jeres produkter ved, at disse vises direkte i søgeresultaterne på Google.

Hos Obsidian Digital kan vi hjælpe jer med at opsætte den mest effektive Google Shopping-kampagne og samtidig sikre, at I altid får det optimale udbytte af jeres Google Shopping-annoncering.

Sådan fungerer Google Shopping

Google Shopping fungerer ved, at jeres produkter vises med billede og pris på relevante søgninger, hvor der oprettet produkter i Google Shopping-annoncenetværket. Når brugere klikker på jeres annoncer, ledes disse direkte til produktsiden på jeres hjemmeside, hvorfor et direkte salg er tættere indenfor rækkevidde end ved brug af andre former for annoncer.

Ligesom med Google AdWords, auktioneres de forskellige søgeord og vendinger til den højeste pris. Ligeledes betales der en pris for hver gang nogen klikker på en annonce. Denne annonce fører kunden videre til enten den pågældende landingsside til produktet på hjemmeside/webshop eller til den af Google-hostede landingsside.

Derfor gælder princippet om CPC (Cost Per Click) også via Google Shopping-annoncer, ligesom det gør det via Google AdWords-annoncer.  CPC hentyder til hvor meget I er villige til at betale pr. click. Denne pris fastsættes ved oprettelsen af en Google Shopping-kampagne.

Med hensyn til CPC er Google Shopping indrettet således, at I altid betaler det mindste beløb der kræves, for at overhale og rangere over den annoncør, som ligger lige under jer. Derfor vil I som oftest komme til at betale mindre end jeres maksimumbud.

Fordelene ved at bruge PLA

Overordnet kan I bruge Google Shopping til at synliggøre jeres produkter og virksomhed/brand online. Derudover kan Google Shopping-annoncer kan have positiv indvirkning på din forretning ved at:

  • promovere jeres varelager
  • finde nye og potentielle kunder
  • detailhandelsorienteret kampagnestyring
  • større spend
  • effektiv rapportering
  • booste trafikken til jeres hjemmeside

Google Shopping-annoncer er mere end tekst- og billedannoncer. Denne form for annoncer giver dine potentielle kunder et solidt udgangspunkt for et køb, ved at vise både et billede af produktet, prisen, jeres webshop og/eller butiks navn.

Læs også: Vi har skrevet denne Google Shopping guide, hvis du selv vil sidde med det.

Ved hjælp af Google Shopping har mange virksomheder oplevet en stigning i deres CTR (Click Through Rate), også sammenlignet med brug af udelukkende tekstannoncer.

Google Shopping vs. Google AdWords

Google Shopping er uafhængig af Google AdWords og derfor en oplagt mulighed for at få ekstra opmærksomhed i søgeresultaterne. Dette muliggør, at du kan få vist din Google AdWords-annonce sideløbende med din Google Shopping-annonce og organiske søgeresultater. Til forskel fra Google AdWords muliggør Google Shopping-annoncer, at I kan få vist flere produkter på samme søgning.

Sådan arbejder vi med PLA

Hos Obsidian Digital kan vi hjælpe jer med den mest succesfulde Google Shopping-kampagne. På baggrund af marked- og søgeordsanalyser, samt jeres virksomheds specifikke målsætning, planlægger og eksekverer vi den stærkeste strategi for jer.