For at holde deres opmærksomhed og for den sags skyld ramme dem med dine annoncer, skal du derfo lave nogle, der retter sig meget præcis mod denne målgruppe som muligt.
Derfor skal dit firma oprette annoncer på Snapchat, der kan komme mellem de forskellige indlæg, som de private brugere lægger op til deres følgere. Det er en funktion, som folkene bag Snapchat i nyere tid har åbnet op for, så du kan oprette annoncer for dine produkter, der lander der, hvor brugerne tilbringer mest tid på Snapchat.
Dog er det ikke alt, du bør reklamere for, hvis du vil ramme den unge målgruppe. Størst opmærksomhed opnår de produkter, der rammer ned i de unges hverdag, og er noget, som de kunne forestille sig, de ville bruge.
Så du skal fokusere på dagligdags ting, der optager de unge, eller du skal forsøge at reklamere for noget, som kan blive et potentielt viralt hit eller noget, som brugerne gider dele med deres følgere.
Sådan skaber du Snapchat annoncer, der fænger
Dette bringer os videre til det måske vigtigste punkt: Hvordan skaber jeg fængende annoncer på Snapchat, som fanger de unge mennesker?
Her skal du ikke bruge de mere informative reklamer, der forklarer om dit produkt, hvad det kan, og hvad det er godt til. De unge mennesker vil aktiveres lynhurtigt med noget blikfang, der er spændende, interessant, sjovt, forunderligt.
Det pudsige er, at det i første omgang slet ikke behøver at omhandle dit produkt direkte. I stedet kan det f.eks. være et sjovt fotofilter til deres billeder, hvor dit produkt eller dets farver måske anvendes på en eller anden kreativ måde.
Den første udfordring er nemlig at få en krog i de unge, så du fastholder deres opmærksom med noget, der samler deres koncentration om dit produkt. Løbende kan du så åbne op for, hvad dit produkt kan og sende dem videre til call to action-delen. På den måde føler de unge, at de er kommet til at kende dit produkt. Derfor vil de ofte begynde at følge det.
Den gode fremgangsmåde for Snapchat annoncering
Derfor skal dine annoncer på Snapchat ved første øjekast ligne noget, som deres venner kunne have sendt dem. Det kan være et kort videoklip med lyd, et billede med noget sjov tekst eller en kombination af disse eller vekslen mellem dem. Det gør ikke så meget, hvis annoncen ikke ligner noget, der er skabt af Hollywood, men det skal dog fremgå, at der er tale om en annonce.
Herefter kan du føre statistik over, hvor mange personer denne annonce har nået og sammenligne dette med, hvilken målgruppe du har sat den op til at ramme. Det kan være geografisk, aldersmæssigt eller hvilken parameter du nu ønsker at måle dit produkt op imod.
Afregningsvis er det rækkevidden og hvor længe din annonce skal køre, som bestemmer, hvor meget du skal betale for din Snapchat annoncering.
Sådan opretter du annoncer på Snapchat
Ren praktisk foregår oprettelsen af annoncen ved, at du opretter dig som ”business” på Snapchat, når du logger ind og opretter din firmaprofil. Dernæst starter du en kampagne, som er den del, vi har beskrevet ovenover.
Bagefter skal du så vælge, om din annonce skal være en:
-
- fuldskærmsreklame
- del af en ”story”
- collection ad som kører i bunden af app’en
- lokationsbestemt Filter-annonce
Der kommer løbende nye annonce-muligheder til. Så det er med at holde dig opdateret på, hvilke nye muligheder der åbnes op for. For tit giver det lidt ekstra opmærksomhed, hvis du er blandt de første, der udnytter en ny annoncemulighed.
Vigtigst er det dog, at du altid gør dig nogle tanker om, hvilken specifik målgruppe du vil ramme, hvilke annonce-typer der passer til målgruppen og ikke mindste måle på, om du har ramt det ønskede segment, når din annoncerings-kampagne er ovre.
Det kan vi hjælpe dig med hos Obsidian Digital. Kontakt os med det samme. Så kan vi hjælpe dig og dit firma i gang med Snapchat-annoncering!
Hvis du gerne vil lære mere om Snapchat annoncering, så har vi lavet snapchatannoncering.dk, der indeholder de bedste tips og trick til kanalen.