Digital strategi

Målbar Branding

I Obsidian Digital ved vi, at branding og performance går hånd i hånd. Vi ved, at de to områder komplementerer hinanden og hjælper virksomheder med at opnå både stærkt brand og forbedret performance. Dette forhold mellem branding og performance er ikke kun en teori for os; det er en grundpille i vores arbejde og strategi.

Og endnu bedre: Vi kan måle på det og bevise effekten.

Målbar branding er en metode, hvor vi går et skridt videre end traditionelle KPI’er som CPM-priser og rækkevidde. Vi ser på mere meningsfyldte og målbare resultater, der ikke kun fokuserer på synlighed, men også på den reelle værdi og effekt af dit brand.

Skal vi tage et kig på dit brand og mulighederne for at styrke dets position? Så kontakt os i dag for at få udarbejdet et brand audit eller høre mere om mulighederne for et samarbejde.

Kontakt nu
Vi er certificeret i:
Vil du vide mere om dine muligheder, så Kontakt Magnus Barken
mba

Magnus Barken

Consultant- Social Media

Brand Audit

Hos Obsidian tilbyder vi et omfattende brand audit, hvor vi analyserer dit brands markedsposition, investering, konkurrenter og mere. Dette skaber et klart billede af, hvor dit brand står, og hvor der kan være behov for forbedringer. Med konkrete tiltag hjælper vi dig med at styrke de områder, hvor dit brand kan forbedres. Alt dette skal være med til at tage dit brand skridtet videre og sikre fremtidig vækst.

Målbar branding

Vores tilgang til branding er baseret på konkret data og evidens, hvilket sikrer, at du kan se den reelle værdi af din investering i branding. Det er en tilgang, der forbinder brand med forretning på en direkte og målbar måde.Vi arbejder ikke overfladisk med branding, vi arbejder dybdegående med branding.

Flere kanaler

Vi arbejder med branding på de kanaler, der giver mening, både for din virksomhed og for de resultater vi ønsker at opnå. Denne integrerede tilgang sikrer, at dit brand bliver repræsenteret konsekvent og effektivt over alle relevante platforme, hvilket skaber en stærkere samlet tilstedeværelse.

Steamrex test

Steamrex så 38% brand-løft - uden at tabe salg

Steamrex testede med Meta at bruge en del af budgettet på branding i stedet for ren performance. Resultatet:

  • 40% flere svarede at de ville vælge dem næste gang de skulle købe mobil bilrengøring og
  • 38% flere kunne genkende brandet.

Alt dette uden en reduktion i kortsigtede salg.

Steamrex har derfor nu valgt at arbejde aktivt med branding i deres setup på tværs af kanaler for at kombinere den kortsigtede effekt af performance med den langsigtede effekt af branding.

pilgrim billede

Pilgrim

Pilgrim

  • 12% højere AOV
  • 116% højere rækkevidde
  • 13% lavere CPA på performance kampagner

Ecooking

  • 14% flere kunne genkende brandet
  • 47% højere ROAS løft
  • 77% mere interaktion med sider

Rains

  • 186% flere kunne genkende brandet
  • 51% flere ville vælge regnjakker fra Rains
  • 7% lavere CPA

Vil du vide mere om dine muligheder, så kontakt Magnus for et uforpligtende kald.

mba

Magnus Barken

Consultant- Social Media