Pilgrim – familieejet dansk håndværk over generationer

Casen

Historien

Det hele begyndte i 1983, da de to danskere – Annemette Markvad og Thomas Adamsen – rettede deres innovative energi mod smykkedesign og fremstillede unikke smykker, som de primært solgte på festivaler. Med stor kærlighed til musik og mennesker skabte de smykker, som afspejlede deres spontanitet, intimitet og autenticitet; alle dybtfølte værdier.

Med en Scandi-cool tilgang til design er Pilgrim et anerkendt brand i branchen, og har en solid position på den nationale og internationale mode- og smykkescenen.

Ny tilgang til performance marketing

Pilgrim kontaktede Obsidian Digital i 2019 med henblik på at øge deres omsætning og indtjening på webshoppen.

 For at opnå en højere omsætning og øget profitabilitet, måtte de digitale aktiviteter og kanaler opnå mere synergi end, hvad de tidligere formåede.

Dette kræver både en rød tråd i hvordan de forskellige kanaler – herunder særligt annoncering på de sociale medier, Facebook og Instagram samt annoncering på Google – spiller sammen samt et budget, der understøtter aktiviteterne.

Tilgangen

 Obsidian Digital udarbejdede en adfærdsanalyse ved hjælp af søgemaskine- og social media-data og virksomhedens egne data. Disse blev brugt til at lave en helt ny strategi, der skulle understøtte målet om mere onlinesalg samt øget indtjening.

I smykkebranchen ser vi en mere volatile adfærd hos målgruppen, der godt kan lide at kigge efter prisen på fragt, retur og andre fordele. Dette kræver en dynamisk tilgang til vores marketingtragt og dermed kreativer.

Obsidian opsatte for Pilgrim et dynamisk og skalerbart setup, hvor algoritmerne på Google og Facebook står for at vælge, hvornår et givent kreativ vises. Med det rette input bliver algoritmerne en stærk allieret til det kreative arbejder, virksomheden i forvejen laver.

Da customer journey var tilrettelagt, blev det lettere at vælge den optimale attribueringsmodel. Den daværende model anskuede marketingkanalerne som værende ‘siloer’, og tillagde ikke nogen værdi til en specifikt kanal, hvis den havde været med til at bidrage til et salg.

Eksekvering

Ved hjælp af den bedste teknologi lagde Obsidian Digital fokus på søgemaskiner, sociale medier og affiliate marketing. Disse kanaler understøtter hele customer journey og kan bruges til både branding og performance. 

Eksekveringen blev delt op i tre faser: 1) Analyser, 2) opsætning og 3) løbende optimering af kampagner.

Søgemaskiner dækkede hele customer journey, hvor det primært var Google Shopping, som stod bag størstedelen af væksten. 

Sociale medier blev brugt til at understøtte push-annonceringen og indsamle e-mails. Ved at udarbejde flows på Facebook og Instagram tilpasset kunderejsen, kunne ROI bevares samtidig med volumen voksede.
  • 65% øget revenue
  • 67% øget transaktioner
  • 14% stigning i ROAS

Kontakt

Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for en uforpligtende snak:

+45 60 15 71 21
sak