Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Hvorfor Google Analytics?

Google Analytics er et gratis og uundværligt analyseværktøj, der kan bruges til at overvåge, analysere og dokumentere din virksomheds aktivitet online.

Google Analytics kan gøre din virksomhed mere succesfuld. Værktøjet bruges til at skabe overblik og større gennemsigtighed af data, påvise potentielle forretningsområder eller områder der kræver større fokus og/eller optimering, samt afdække dine forbrugeres færden og behov.

I 9/10 gange vi arbejder med GA benytter vi Google Tag Manager.

Google Analytics rapporterer i detaljer om blandt andet antal besøgende, hvilke sites der er mest populære, de besøgendes trafikkilder, besøgsvarighed og de besøgendes engagement på din hjemmeside. De oplysninger du kan få ud af Google Analytics er dermed uundværlige, da disse indikerer på hvilke områder der er (større) muligheder for at gøre god forretning og/eller tiltrække nye eller flere kunder.

Ud fra oplysninger fundet via Google Analytics har du dermed et gennemarbejdet udgangspunkt til at optimere de eksisterende funktioner og aktiviteter på din hjemmeside, samt ramme disse nye, potentielle kunder online.

Dermed kan den optimale brug af Google Analytics være et særdeles udbytterigt værktøj for din virksomhed – lad derfor Obsidian Digital sikre din virksomhed et større udbytte ved den rette tracking og opsætning af Google Analytics.

De mange funktioner i Google Analytics

Google Analytics er et analyseværktøj med mange funktioner og features.

I Google Analytics kan man via forskellige ’filtre’ specificere søgeværktøjet, så man får nøjagtigt den information man ønsker. Et af disse filtre opdeler perioderne hvori Google Analytics søger.

Derved gør Google Analytics det muligt for dig at segmentere og filtrere oplysninger om både brugere og information efter specifikke periodemæssige krav. Dette betyder, at du fx kan bruge Google Analytics til at finde ud af hvilket indhold på din hjemmeside der er særlig populært en given dag, hvor meget trafik den nye måneds-kampagne har skabt på hjemmesiden eller hvilke posts der første til salg i går.

Via Google Analytics kan du også filtrere dine data efter demografi, interesser, sprog, brancheanalyser og statistik, samt hvilke enheder, der bruges til at tilgå din hjemmeside.

Hvad du søger skal du få

Google Analytics giver dig informationer baseret på kvantitative data – altså information, der på baggrund af megen information kan sige noget specifikt om noget.

Markedsføring handler i bund og grund om at tilpasse sine budskaber til sin målgruppe, for at øge sandsynligheden for at overbevise disse. Derfor gælder det på samme måde online om, at have et solidt kendskab til din(e) målgruppe(r), deres interesser, vaner, værdier m.m., for at kunne specificere dine budskaber til disse.

I denne sammenhæng kan Google Analytics blandt andet give dig svar på følgende spørgsmål:

  • Hvor mange mennesker besøger min hjemmeside?
  • Hvor bor dem der besøger min hjemmeside?
  • Burde min hjemmeside være mere mobil-venlig?
  • Hvilke hjemmesider linker til min hjemmeside?
  • Hvilke marketingsstrategier sender mest trafik til min hjemmeside?
  • Hvilke sider på min hjemmeside er mest populære?
  • Hvor mange af min besøgende på hjemmesiden ender med at købe noget eller tilmelde sig mit nyhedsbrev?
  • Hvorfra på hjemmesiden kommer mine købende kunder, og hvor går de efterfølgende hen?
  • Hvordan kan jeg optimere hurtigheden på min hjemmeside?
  • Hvilket blogindhold synes de besøgende bedst om?

Derfor kan Google Analytics hjælpe dig med at lære dine forbrugere bedre at kende, samt udvide eller specificere din målgruppe, og dermed optimere både dit outreach og din konverteringsrate.

Ovenstående funktioner er værdifulde værktøjer for sin virksomhed. For at få adgang til alle værktøjer og udnytte disse bedst, kræver det dog, at Google Analytics sættes korrekt op.

Den korrekte opsætning

For at få det fulde udbytte af Google Analytics kræver det, at det er sat rigtigt op. Den grundlæggende opsætning er ikke svær. Men skal I derimod have sat værktøjet op til at bruge de mere avancerede funktioner, som fx brug af Google Analytics i samspil med Google Adwords, er der hjælp at hente hos os.

Hos Obsidian Digital kan vi hjælpe jer med at få sat Google Analytics korrekt op, således at I kan få fuldt udbytte af alle værktøjets funktioner.