Bing Ads

Bing Ads er ”Google Ads” annoncer på Microsofts søgemaskine Bing, der gennem en række strategiske alliancer med bl.a. Apple har fået en større markedsandel på søgninger både herhjemme og i udlandet.

Bing Ads fungerer på samme måde som Google Ads og giver de samme muligheder for at tilkøbe synlighed i søgeresultaterne på Bing og få vist annoncer på de websites, der har indgået en samarbejdsaftale med Bing Ads.

Hos Obsidian Digital kan vi håndtere jeres Bing Ads hele vejen fra at lægge strategien for jeres annoncering, finde de mest lukrative søgeord for jeres virksomhed, udvikle de bedst konverterende annoncetekster og til løbende at drive, vedligeholde og optimere jeres Bing Ads konto. Derved får I altid det største afkast af jeres Bing Ads budget.

Hvordan fungerer det i praksis?

Den mest effektive og brugte form for PPC er søgemaskineannoncering. PPC- annoncering muliggør, at man kan komme til tops i de store søgemaskiners resultater, ved at købe en annonce på henholdsvis Bing eller Google.

Det du betaler for er, at potentielle kunder sendes videre til din hjemmeside, via et klik på en annonce. Et godt udgangspunkt for at lave PPC er derfor at have en relativ høj avance på dine produkter. Dette vil betyde, at du både sikrer dig en godt fortjeneste og samtidig har penge ’tilovers’ at købe clicks for.

Regnestykket kan sættes op således: et produkt på din webshop koster 600 kroner, hvoraf din fortjeneste er på 400. Af de 400 kroner beholder du de 300, således at du har 100 kroner til at købe clicks for og dermed udvide din forretning yderligere.

PPC-annoncer giver ikke altid økonomisk overskud. Til gengæld giver disse overskud på andre parametre, som har direkte indflydelse på din virksomheds økonomiske fortjeneste. Mange gør derfor brug af PPC-annoncering til at brande deres virksomhed. Med PPC-annoncering er det muligt at tilknytte specifikke søgeord, som dermed associeres direkte med et produkt eller en virksomhed. Et andet parameter i denne forbindelse er, at PPC øger den generelle opmærksomhed omkring dig og/eller dit produkt, da folk måske ser din annonce, uden nødvendigvis at klikke på denne.

Er Google Ads ikke nok?

Det er efterhånden taget for givet, at hvis man er i tvivl om noget, og skal have svar på med det samme, så ’Googler’ man det. Folk glemmer dog ofte, at der findes andre søgemaskiner end Google, fx Bing.

Microsofts Bing kan rangeres som en af verdens største søgemaskiner, hvorfor denne altid er relevant i forbindelse med PPC. Derudover har Bing indgået en række strategisk fordelagtige alliancer, med bl.a. Apple, og har fået en større markedsandel på søgninger både herhjemme og i udlandet.

Op til 15% af mennesker der bruger søgemaskiner tyer til Bing, hvorfor der er meget at vinde her. Udover at ramme de 15% af markedet annoncerer du både på Bing og Yahoo!, samt Bing og Yahoo! affilierede hjemmesider, når du laver Bing Ads.

Det nære slægtskab mellem Google Ads og Bing Ads

Google Ads er et meget effektivt værktøj, som er beundret af mange. Derfor minder andre søgemaskineannoncers opbygning meget om Google Ads, fx Bing Ads. Grundopbygningen for Bing Ads er den samme som ved Google Ads: en kunde søger på et produkt, din virksomheds annonce dukker op i søgeresultaterne og kunden klikker på denne annonce.

Visse funktioner er dog anderledes mellem henholdsvis Google Ads og Bing Ads. Fx er mulighederne for CPA, Cost Per Action, en smule mere begrænsede i Bing. Cost Per Action er en bidding-metode og betyder, at du fastsætter et maksimum beløb, du vil betale, for hver gang kunden foretager en handling.

Modsat er der mange områder hvor Bing Ads er fordelagtige i forhold til Google Ads. Eksempelvis er Click Through Rate (CTR) og Cost Per Click (CPC) mere fordelagtige via Bing Ads. CTR er ofte meget højere her, hvor CPC er meget lavere.

Bing annoncering kan betale sig for alle kunder

Bing Ads fungerer på samme måde som Google Ads og giver de samme muligheder for at tilkøbe synlighed i søgeresultaterne på Bing og få vist annoncer på de websites, der har indgået en samarbejdsaftale med dem.

Hos Obsidian Digital kan vi håndtere jeres Bing Ads hele vejen fra at lægge strategien for jeres annoncering, finde de mest lukrative søgeord for jeres virksomhed, udvikle de bedst konverterende annoncetekster og til løbende at drive, vedligeholde og optimere jeres konto. Derved får I altid det største afkast af jeres budget.

 

bing-ads

Bing Ads er købte annoncer, som er at finde på Microsofts store søgemaskine Bing. Disse er en del af PPC-annoncering, også kaldet Pay Per Click-annoncer, som henfører til købt annonceplads i toppen af en søgemaskines resultater.

PPC-annoncer som Bing Ads er en god måde at tiltrække de rigtigekunder til din hjemmeside. Bing Ads kan både bruges til at nå og tiltrække potentielle kunder med, samt at optimere dit afkast.

Obsidian Digital er eksperter i PPC på både Bing og Google. Lad os stå for din PPC-annoncering via Bing Ads og Google Ads.

Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for en uforpligtende snak:

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden