Annoncering

Programmatic

Obsidian Digital rådgiver om og udfører Programmatic Advertising for danske virksomheder, der ønsker at sælge i og udenfor Danmark.

Med programmatic er det muligt at nå 99% af alle danskere på internettet. Det er også kun via programmatic man får adgang til native, high impact-formater og en stor del af de mest populære annoncepladser, der bliver købt op inden GDN-netværket kommer til. Vi hjælper dig med at finde de rigtige hjemmesider, afvikle online video, forhandle attraktive aftaler, lave lækre high-impact formater og drive dine kampagner.

Vores mål er at opsætte programmatic-kampagner, der dækker dig ind i alle dele af salgstragten og som giver dig en høj grad af kontrol over de domæner, dit brand optræder på. På den måde sikrer vi en høj grad af kvalitets-klik og engagement samt god brandingværdi. Programmatic spiller især godt sammen med øvrige kanaler som PPC, SEO/search og Social.

Det starter med et møde, hvor vi gerne vil høre mere om din virksomheds mål og forstå, hvordan programmatic kan hjælpe til at understøtte dem.

Kontakt nu
Vi er certificeret i:
Vil du vide mere om dine muligheder, så Kontakt Kasper Juul Willumsen
Kasper-Juul_1080x1080

Kasper Juul Willumsen

Programmatic Consultant

Stor rækkevidde

Programmatic tilbyder en stor rækkevidde. I Danmark er det 99% af alle danskere på internettet. Vi hjælper dig med at nå din målgruppe – uanset hvor de befinder sig.

High Impact-formater

I Obsidian Digital har vi dygtige designere og grafikere ansat, der kan udarbejde high impact-kreativer til dine kampagner. Vi kan hjælpe fra start til slut i dine programmatic-kampagner.

Samspil

Obsidian Digital er et performance marketing-bureau, der spænder over bl.a. annoncering på sociale medier, annoncering i søgemaskiner og Google Ads. For os er programmatic sjældent en enkeltstående kanal, men ofte et instrument i den symfoni, der skal hjælpe din virksomhed med at indfri vækstambitioner.

Lunar Programmatic

Special-designede kreativer

Klik her og se et eksempel på et high impact-banner.

High Impact kreativer ser du ofte, når du klikker ind på velbesøgte hjemmesider. Her bliver du mødt af store dynamiske fuldskærmsbannere, der kan være både interaktive, have video-elementer og flere forskellige landing pages, afhængigt af hvor man interagerer med banneret.

Det er formater som disse, der driver høje klikrater, effektiv brandingværdi og er det ypperste indenfor “Attention”.

Opmærksomhed er blevet noget vi aktivt måler og optimerer efter. Takket være nogle af vores samarbejdspartnere og AI-teknologi, kan vi nu, i realtid, måle hvor længe og i hvilket omfang folk er opmærksomme på vores bannere.

High impact bannere er også et af de elementer der er med til at styrke din virksomheds øvrige marketing-kanaler bedst. Når brugere bliver eksponeret første gang af et stort dynamisk banner på en relevant hjemmeside, genkender de langt hurtigere vores øvrige annoncering på eksempelvis social, display og lignende.

DSC04489

Dynamic Creative Optimization

Vi tilbyder en standard display løsning kaldt DCO (Dynamic Creative Optimization). Ved hjælp af dynamiske overskrifter, produkter og billeder, kan vi være selektive med hvilke bannere, der bliver vist afhængigt af modtagerens digitale fodaftryk.

Hvis du annoncerer flere forskellige produkter til forskellige målgrupper (mænd / kvinder, yngre / ældre, premium/budget etc.), kan vi opsætte regler for hvilke kendetegn der skal aktivere de forskellige elementer i vores kreativer.

På den måde undgår vi spild-visninger og kan sikre god performance og et fuld-optimeret setup der gør bedst mulig brug af jeres produktkatalog.

DSC03878

Online video og Youtube

Det er ikke kun via high impact, at vi kan bringe dynamiske kreativer i spil. Vi arbejder i platformen DV360, der accepterer store filer og kan arbejde med både zip-filer og videoer ,når der købes ind på Displaynetværket. Det betyder vi kan levere kreativt materiale i bevægels,e hvor mange konkurrenter er tvunget til at levere statisk materiale til samme pris. 

På Youtube har vi, via programmatic, fordelen af at kunne købe ind på begrænsede kanallister og være meget strategiske med vores indkøb på platformen. Vi kan opdele vores strategier på såkaldte “line items” og veksle mellem åbne indkøb og målrettede strategier under samme budget. På den måde har vi den ideelle grobund for test af strategi og budgetfordeling. 

Vil du videre mere om dine muligheder, så kontakt Kasper for et uforpligtende kald.

Kasper-Juul_1080x1080

Kasper Juul Willumsen

Programmatic Consultant