PPC (Google Ads & Bing)

Professionel PPC optimering

PPC er en forkortelse for Pay Per Click, og kendes også som Cost Per Click (CPC). PPC er en særlig form for online-annoncering, hvor der afregnes pr. klikket annonce eller tekstlink.

Du betaler dermed ikke for, at nogen ser din annonce eller dit link, men først når nogen klikker på en af disse, og dermed føres til din hjemmeside/produkt/andet.

PPC marketing i praksis

Den mest populære og effektive form for PPC er uden tvivl søgemaskineannoncering. De største søgemaskiner Google samt Microsofts søgemaskine Bing tilbyder derfor, at man kan købe sig en god plads i deres søgeresultater ved hjælp af annoncer. Du betaler søgemaskinerne for, at denne sender brugere videre til din hjemmeside via en annonce.

Derfor er et godt udgangspunkt for PPC-annoncering, at du har relativ høj avance på dine varer, så du både har et godt udbytte og ’ekstra’ at købe clicks for. Lad os sige at du sælger et produkt på din webshop til 500 kroner og tjener 350 kroner pr. produkt. Af de 350 kroner ønsker du at sætte i hvert fald 200 kroner direkte i banken, hvorfor du har 150 kroner tilbage at annoncere for.

Formålet med PPC-annoncer er selvfølgelig at give overskud, i forhold til hvad den pågældende virksomhed har investeret i disse, men det er dog ikke alle annoncer der giver direkte overskud.

Alligevel benytter mange sig af dette værktøj – især i forhold til branding. PPC er en effektiv måde at knytte nogle strategiske søgeord til ens brand, så man dermed kan have indflydelse på hvilke ord ens brand associeres. Derudover er PPC med skabe opmærksomhed og word of mouth omkring ens brand, som igen ikke kan måles direkte som overskud.

 

Udbud, efterspørgsel og klikpris

Klikprisen er ikke fast, men reguleres efter udbud og efterspørgsel. Klikpriserne vil derfor variere alt efter på hvilke(n) søgemaskine du annoncerer, samt hvilket produkt/service/andet du ønsker at annoncere for. Hvis mange byder på det samme, vil prisen stige, og dermed bliver det dyrere at være synlig på disse specifikke ord. Hvis man derimod laver en grundig research, udvælger de lidt ’smallere’ ord og ikke udelukkende går efter top-generiske søgeord, er det muligt at finde billige søgeord.

De brede søgeord dækker typisk over hele kategorier af ting, fx sportsudstyr, og er oftest de dyreste, fordi alle ønsker at være synlige på disse ord, men ikke nødvendigvis dem der skaber de bedste konverteringsrater. De lidt smallere ord er billigere, men har derimod større sandsynlighed for ikke at blive søgt på.

Sådan arbejder vi med PPC

PPC anvendes af de fleste online annoncenetværk, herunder Google Ads, der er verdens største og førende annonceplatform på internettet. Obsidian Digital er eksperter i effektiv digital markedsføring på de største annonceplatforme. Vi kan hjælpe jer med PPC via Google Ads, Google Shopping, YouTube-annoncering, Bing Ads og forskellige former for display-annoncering, hvor ene af de mest effektive naturligvis er remarketing.

I samråd med jer lægger vi en strategi og et budget for jeres online annoncering, samt hvilke søgeord I skal annoncere for på de forskellige søgemaskiner og dertilhørende display-netværk. Herefter kan vi løbende optimere jeres PPC-annoncering, så I får det største udbytte ud af det afsatte budget. Hos Obsidian Digital anbefaler endvidere et miks af organisk og betalte placeringer i søgeresultaterne, som opnås ved hjælp af både SEO og PPC.

Vi mener, at hvis man er tilstede og synlig på begge måder, vil chancen for at modtage et klik være markant større. Derfor har vi specialiseret os i begge genrer og kan lave en sammenhængende plan for både SEO og PPC. Udfyld formularen med en kort besked, og vi vender tilbage hurtigst muligt.

Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for en uforpligtende snak:

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden