IO Interactive – Hitman 3 lancering
Casen
IO-Interactive er en dansk videospil udgiver, tidligere ejet af Square Enix, og udgiver af den populære Hitman spilserie.
IO-Interactive kontaktede Obsidian Digital i 2020, for at få lagt en samlet digital strategi for deres globale lancering og salg af Hitman 3.
Med en digital kunderejse på tværs af kanaler (primært Facebook og Google) kunne vi succesfuldt lancere vores kampagner og bidrage til at skabe, hvad der har væres IO-Interactives største og mest sucessfulde digitale lancering, nogensinde.
Tilgangen
Da spillet hovedsageligt bliver solgt via 3. parts udbydere, som Epic Game Store, Playstation Store og Xbox, har dette skulle tænkes ind i kunderejsen.
Hitman 3 er et underholdningsprodukt, hvorfor det har været særligt vigtigt at fremhæve underholdningsværdien.
Vores vurdering har været, at content skal være i absolut fokus og bruges til at vække interesse og skabe ekstra meget opmærksomhed i de første 10-15 sekunder.
Kreativer
Da Hitman, forud for lanceringsdatoen, har modtaget fantastisk flotte reviews fra store internationale spil magasiner (PC Gamer, IGN, Gaming Bible, Gamesradar og mange flere.) har vi bl.a. brugt disse som testimonials, for at skabe tillid og troværdighed til målgrupperne på de sociale medier.
Et af vores tiltag var en Instant Experience, der fik en CTR der var 6x højere end kontoens gennemsnit – hvilket resulterede i en historisk lav CPC.
Data og eksekvering
Da kampagnen blev lanceret i mange store internationale markeder, var det vigtigt at udnytte data til vores fordel.
Ved en større konsolidering af kampagner skabte vi den bedste forudsætning for at Facebooks algoritme kunne finde de mest kvalificerede målgrupper.
Eftersom vi ikke kunne tracke på salg, arbejdede vi med andre KPI som CTR, throughplay, % completion af video, likes og kommentarer.
Vi skabte med andre ord mange interaktioner og i sidste ende en efterspørgsmål efter spillet.
-
6x højere CTR
-
50% lavere CPC