Startup, no more – #6 ud af 55.000 virksomhed…

Af Halfdan Timm Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

Obsidian blev stiftet i 2016. En ven skrev for nyligt og gjorde opmærksom på, at vi i en undersøgelse fra Økonomisk Ugeblad var det 6. bedste startup af alle i den årgang målt på økonomiske nøgletal. Det er vi selvfølgeligt

Læs mere

5 trends, der ændrer marketing-branchen lige…

Af Halfdan Timm Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

Det bedste og værste ved marketing på samme tid er omskifteligheden. Hvad der er et vigtigt produkt for Obsidian Digital kan på få måneder vende og være næsten ligegyldigt. I episode #36 af VÆKST taler Emil Ignatzi Reinholdt og Halfdan

Læs mere

SÆSON 2: Hvad er der sket med Obsidian Digita…

Af Halfdan Timm Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

VÆKST har holdt pause, men er tilbage på æteren. Der er gået 8 måneder siden sidste episode. Siden da er vi nået til nettoansættelse #34, vi har åbnet et helt nyt produktområde og vores kundedemografi ændrer sig løbende. Partnere Emil

Læs mere

IPO som finansieringsmulighed (VÆKST #34)

Af Sasa Kovacevic Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

I tredje episode i vores miniserie om finansiering taler vi om IPO som finansieringsmulighed. Hvornår er en IPO relevant, hvordan gør man – og hvilke fordele og ulemper er der i forhold til andre finansieringsmuligheder som fx banklån, venture capital

Læs mere

Typer og kilder til finansiering (inkl. ventu…

Af Sasa Kovacevic Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

I anden episode i vores miniserie af 3 om finansiering taler vi – partnere Emil Ignatzi Reinholdt og Halfdan Timm – om typer af og kilder til finansiering. Finansiering kan være en nøglebrik i væksten af virksomheden. Men hvordan får

Læs mere

Vækst via finansiering: Når gæld er vejen fre…

Af Halfdan Timm Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

Hvis du kan låne penge til en rente og forrente dem med en højere, så er det en god forretning. Gæld kan være vejen frem, hvis det bidrager til at vi kan vækste ved fx at opkøbe mindre bureauer eller

Læs mere

Hvis Facebook dør i morgen, hvad sker der så…

Af Halfdan Timm Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

Obsidian er i et gensidigt afhængighedsforhold med Google og Facebook. Vi vækster med dem – men hvad sker der, når det begynder at gå den anden vej? Og kan vi allerede nu gøre noget for at mitigere vores afhængighed af

Læs mere

Hvorfor Obsidian ikke har et kontor i World T…

Af Emil Reinholdt Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

At Obsidian Digital indtil nu er en virksomhed funderet i Danmark med danske kunder har vi nævnt en tidligere episode som en styrke. Men på et tidspunkt bliver det også en svaghed. I EP #30 af VÆKST snakker partnere Emil

Læs mere

Vi har været igang i 2.5 år: Sådan har branch…

Af Emil Reinholdt Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

Obsidian Digital blev stiftet i 2016. Vi har snart været igang i 2.5 år, og derfor er det tid til at tage en status på, hvordan både branchen har ændret sig – og hvordan vi har. Vi kommer ind på

Læs mere

Obsidians styrker & svagheder – Ja, vi laver…

Af Emil Reinholdt Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

SWOT-analysen er måske noget, du kender fra handelshøjskolen. Men er det noget, men faktisk bruger efterfølgende? Ja – det er det! Episode #28 af VÆKST er en SWOT-analyse af Obsidian Digital. Vi kigger på styrker (bl.a. ambitiøse medarbejdere og et

Læs mere

Yahoos storhedstid ligger tilbage i slut-90’erne, og det er derfor ikke længere relevant at tænke i hverken søgemaskineoptimering eller annoncer i forhold til søgemaskinen. Vælger du alligevel at gøre det, kan du glæde dig over, at søgemaskinen vægter de samme detaljer som søgemaskinen Bing højt, og at deres annoncer er markant billigere end Googles.

Søgemaskinen Yahoo var en af mastodonterne på søgemaskinemarkedet i mange år. Siden 2001 er det dog kun gået ned ad bakke for virksomheden. I dag har de lukket deres danske domæne ned, så det nu bare henviser til deres .com domæne. Det korte svar på, om det er relevant at annoncere og søgemaskineoptimere i forhold til Yahoo, må derfor være: Nej.

Konkurrenterne Google og Bing er langt mere vigtige at optimere imod og annoncere på. Google sidder på størstedelen af markedet, men Bing har stadig en rimelig andel – ikke mindst i udlandet. Når du tænker i SEO og SEM, bør du derfor have fokus på dem.