Et lille frontalangreb: Vi går efter mediebureauernes kunder (VÆKST #22)

Af Sasa Kovacevic
Kategori: VÆKST - Et podcast af Obsidian Digital

Tilgiv os for titlen på denne episode – for det er faktisk ikke helt forkert:

Mediebureauerne – medieindkøberne – købte ind i bulk og sparede deres kunder penge. Det var deres historiske eksistensberettigelse. Men i 2018s self service platforme som Google Ads og Facebook får du ingen fordel af at købe ind via et mediebureau – tværtimod får du bare mindre ud af din investering, når bureauet tager et spread.

Så hvorfor er de der stadig?

En nylig bog om emnet – “From Mad Men to Math Men” beskriver den svære udvikling, særligt de amerikanske bureauer lige nu gennemgår. Læs en glimrende artikel om bogen og udvikling i New Yorker her.

Vi ser en mulighed for at komme ind og levere et mere tidssvarende produkt, hvor kunden ejer sin egen data, hvor der er fuld transparens – og fokus er på målbare resultater og bundlinje.

Dét er emnet for EP #22 af VÆKST – dine værter er partnere Emil Ignatzi Reinholdt og Halfdan Timm.

Sasa Kovacevic er co-founder og partner hos Obsidian Digital. Min tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Partner

+45 60 15 71 21sak@obsidian.dk

Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for en uforpligtende snak:

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden