Undgå at betale for ubrugelige klik på grund af Click Fraud
Med Click Fraud kan en konkurrent tømme din annoncekonto i løbet af ingen tid ved at klikke på dine annoncer utroligt mange gange. Google er dog blevet bedre til at opdage den slags, og skulle du alligevel blive udsat for det, får du dine penge tilbage.
En af de store ulemper ved Google Ads er, at det kan være næsten umuligt at dæmme op for Click Fraud. Det er en form for snyd, hvor typisk en konkurrent vil klikke en masse gange på din annonce, så du kommer til at bruge enormt mange penge på den.
Tidligere var det et meget stort problem. Men efter flere amerikanske firmaer har kørt retssager mod Google, er der blevet strammet op på området. De har derfor gjort rigtig meget for at kunne opdage det, hvis der er nogle, der snyder.
Derudover har Google også prøvet at rydde op i den form for kliks, som du ikke kan bruge til noget. Det kan for eksempel være, hvis en person kommer til at dobbeltklikke på din annonce. I det tilfælde skal du ikke længere betale for det andet klik. Det var ellers normalt, at du skulle det tidligere. Dermed prøver tjenesten løbende at dæmme op for snyd og utilsigtede kliks.
Det kan du selv gøre for at undgå Click Fraud
Hvis du har været ude for, at der er en af dine konkurrenter, der har klikket enormt mange gange på din annonce, bliver du i dag kompenseret af Google for det. Dermed ender du ikke med at spilde en masse penge på det, som du gjorde tidligere.
For at gøre det nemmere for både dig selv og Google kan du bruge forskellige værktøjer, der indsamler informationer om de personer, der klikker på dit link. Det kan for eksempel være deres IP-adresse. Hvis den samme IP-adresse har klikket enormt mange gange på din annonce, kan det være et tegn på snyd, og det kan derfor give mening for dig, at du undersøger, hvem adressen tilhører.
Dermed kan du sende det videre til Google og gøre det langt nemmere for dem at finde ud af, at der blev snydt med klikkene.
Sæt en grænse for, hvor meget du vil bruge på annoncer
Når du annoncerer på nettet, bør du altid sætte en grænse for, hvor meget du vil bruge på din annoncering. Dermed kommer du ikke til at bruge for mange penge. Hvis du bliver udsat for snyd med dine klik, vil det derfor bare betyde, at dit budget for den måned vil være brugt op. Du kommer ikke til at betale et virkelig stort beløb for det, fordi du ikke har defineret dit budget.
Hvad dit budget skal være, kommer meget an på, hvilken branche du er i. Brancher med meget lille konkurrence vil ofte have nogle lave priser, mens andre brancher vil have nogle tårnhøje budgetter til Google Ads-markedsføring.