Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Få hjælp til online marketing

Hos Obsidian Digital ånder og lever vi for online marketing. Vi er født digitale og hjælper store og små virksomheder med deres tilstedeværelse på nettet.

Men hvad er online markedsføring, og hvilke kanaler er de mest effektive, når du skal skabe salg for din virksomhed?

Vi kan dele kanalerne op i følgende områder: organisk, betalt, mail og social media.

Organisk markedsføring

Organisk markedsføring er det, som vi kalder for SEO (søgemaskineoptimering) og lokal SEO. Organisk trafik kommer fra søgemaskiner som Google, Bing, Yahoo etc., og kategoriseres som “gratis” trafik.

For at få succes med organisk trafik skal du optimere flere områder. Det kan være alt fra at udarbejde søgeordsanalyser (hvad søger kunderne efter) til decideret linkbuilding eller teknisk SEO.

Betalt markedsføring

Den betalte marketing er den mest populære fordi, den sikrer din virksomhed øjeblikkelig trafik. Du skal dog være varsom, da den forkerte struktur og tilgang kan koste din virksomhed mange penge.

Her finder vi kanaler som Google AdWords, Bing Ads og Display. Tag ikke fejl af at både Google og Bing tilbyder display-annoncering (reklamer på 3. parts hjemmesider), hvor nogle af de mest populære er platforme som  eksempelvis Adform.

E-mail markedsføring

I de seneste 5 år er e-mail marketing kommet på listen blandt de mest populære kanaler. Dette skyldes, at du som virksomhed kan uddanne, skabe awareness, vise kompetencer, skabe nye salg og øge salget til eksisterende kunder samt fastholde.

Sidstnævnte foregår med auto-responders (automatiske mails), som sendes uden en manuel handling. Sammen med almindelig retargeting (betalt) er auto-responders det værktøj med det bedste afkast.

Social Media markedsføring

Det er svært at komme udenom Facebook, Instagram og LinkedIn, når vi snakker om annoncering på de sociale medier. Her bruger danskerne i gennemsnit 3.5 timer om dagen, hvorfor disse medier er nogle af de vigtigste og mest effektive.

Facebook er et godt medie til at nå ud til både eksisterende og nye kunder, hvor Instagram henvender sig meget til virksomheder, som bruger billede- og videoannoncer. LinkedIn er primært til B2B-virksomheder.

Trends i 2016, men hvad med 2017?

Ovenstående video forklarer hvilke trends 2015 og 2016 havde ift. online markedsføring, men hvad kan vi forvente af 2017? Det er ingen hemmelighed, at mobile-first og Googles såkaldte “micro moments” er kommet for at blive.

Dine potentielle kunder er kræsne, og det er slut med sløve hjemmesider og dårligt indhold. Ligeledes forventer Google efterhånden, at du kommer igang med Schema.org (rich snippets m.m.).