I de seneste 5 år er e-mail marketingkommet på listen blandt de mest populære kanaler. Dette skyldes, at du som virksomhed kan uddanne, skabe awareness, vise kompetencer, skabe nye salg og øge salget til eksisterende kunder samt fastholde.
Sidstnævnte foregår med auto-responders (automatiske mails), som sendes uden en manuel handling. Sammen med almindelig retargeting (betalt) er auto-responders det værktøj med det bedste afkast.
Social Media markedsføring
Det er svært at komme udenom Facebook, Instagramog LinkedIn, når vi snakker om annoncering på de sociale medier. Her bruger danskerne i gennemsnit 3.5 timer om dagen, hvorfor disse medier er nogle af de vigtigste og mest effektive.
Facebook er et godt medie til at nå ud til både eksisterende og nye kunder, hvor Instagram henvender sig meget til virksomheder, som bruger billede- og videoannoncer. LinkedIn er primært til B2B-virksomheder.
Trends i 2021?
Ovenstående video forklarer hvilke trends 2015 og 2016 havde ift. online markedsføring, men hvad kan vi forvente af 2017? Det er ingen hemmelighed, at mobile-first og Googles såkaldte “micro moments” er kommet for at blive.
Dine potentielle kunder er kræsne, og det er slut med sløve hjemmesider og dårligt indhold. Ligeledes forventer Google efterhånden, at du kommer igang med Schema.org (rich snippets m.m.).