Marketo

Marketo er en af markedets bedste marketing automation platforme. Platformen er designet til at hjælpe B2B og B2C virksomheder med at automatisere manuelle og tidskrævende processer. Marketo er et værktøj, som hjælper din virksomhed med at tiltrække, engagere og konvertere besøgende. Platformen er velegnet til håndtering af leads, webpersonalisering, nyhedsbreve, account-based marketing m.m.

Kontakt

Hvorfor skal du bruge Marketo?

Du skal bruge Marketo, hvis du ønsker at strømline og effektivisere dine marketingsaktiviteter. Med Marketo har du mulighed for at højne brugeroplevelse, forudsige og påvirke brugeradfærd, optimere dine marketingkampagner og løfte bundlinjen. Derudover skal du bruge Marketo, hvis du ønsker at skabe bro mellem salg og marketing. På grund af platformens åben API, har du mulighed for at integrere alle dine IT-systemer med Marketo. Bruger du f.eks. Microsoft Dynamics eller Salesforce som dit CRM-systemer, er det muligt at lave en direkte integration til disse systemer samt andre sociale medieplatforme. I bund og grund hjælper Marketo din virksomhed med:

  • At tiltrække kvalificeret leads
  • Automatisk bearbejdelse af leads via lead scoring
  • Identificere de meste effektive marketingskampagner
  • Personalization/personalisering af kommunikation på tværs af kanaler

Hvad kan Marketo

Platformen kan hjælpe dig med indsamling af leads, bearbejdning af leads samt måling af værdien dine aktiviteter skaber. En af de faktorer, der gør Marketo til et effektive marketing automation system, er at systemet spiller en central del i kunderejsen. Med Marketo vil du kunne se, hvilke kampagner der bringer fleste kvalificeret leads og konvertere dem til kunder. Den viden kan du bruge til at fokusere dine marketingskroner på kanaler, der løfter bundlinjen.

I Marketo kan du nemt og enkelt opbygge e-mail templates, formular og landing sider. I systemets drag-and-drop interface kan du designe templates, der passer til dit brand uden at kende til kodning. Marketo har mange features, som du kan bruge til at optimere din virksomheds markedsføring. Følgende er en gennemgang af de meste brugte features, som din virksomhed kan nytte gavn af:

Effektiv lead håndtering

Effektiv lead håndtering afhænger af hvor godt du kender dine leads interesser og behov. For at opbygge succesfulde lead nurturing kampagner, skal du tage højde for leadets ageren og til passe din kommunikation efter dets adfærd. Marketo tilpasser sig automatisk til brugerens interaktioner, præferencer og demografi. I praksis betyder det, at Marketo kontinuerlig lytter på, hvornår en brugers interesser og adfærd ændrer sig – og rykker

brugeren til nye segmenter med henblik på at oprette holde relevans for brugeren. F.eks. kan du via lead scoring tildele scores til brugere for at identificere, hvor de befinder i købstragten. I marketo kan du blandet andet score dine bruger efter hvordan de reagerer på din e-mails og deres online/offline aktiviteter. Når dine brugere nå en visse værdi, kan du fokusere dine energi på disse brugere, fordi du ved, at de befinder sig på de sidste stadier i salgstragten. Med Marketo kan du automatisere hele processen, således at salgsafdelingen modtager notifikationer, når et bruger går fra at være MQL til SQL.

Ensartet kommunikation på tværs af kanaler

E-mail som kommunikationskanal, er en effektive måde at ramme din brugere med dit budskab. Dog kan e-mail ikke stå alene, fordi dine brugere kommunikerer på tværs af mange platforme. Dette stiller krav til din virksomhed, om at være på de platforme, som dine brugere befinder sig. Med Marketo kan du ramme dine målgruppe på søgemaskiner, sociale medier, mobil, apps og offline. Evnen til kunne spore og kommunikere med brugere på tværs af kanaler er hvad, der gør Markleto til et effektiv marketing automation værktøj. Har du f.eks. et CRM-system, hvor du gemmer offline-aktiviteter, kan du bruge offline-aktiviteten til at trigger automatisere budskaber eller til opdatering af segmenter.

Mobil marketing

Hvis din virksomhed bruger en app, som et led i salgskanalen, kan Marketo spore aktiviteter i appen og hjemmesiden. Den indsamlede data bruger Marketo til at danne købsprofiler, som den bruger til at komme med produktanbefalinger afhængigt af hvor brugeren befinder sig. F.eks. kan du bruge Marketo til at pushe personaliserede tilbud til brugere, der befinder sig i nærheden eller i en af dine butikker. Derudover kan du via geofencing bruge Marketo til at ramme alle, der befinder sig i en radius af 1 kilometer fra din butik med en besked på Facebook.

Kom i gang med Marketo

Har du brug for hjælpe til at afgøre, om Marketo er det rette marketing automation system for din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os. Vi hjælper mange danske virksomheder med at integrere og implementere Marketo, sådan at de fra dag ét får det fulde udbytte af Marketo.

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden

Website (required)