Effektiv lead håndtering
Effektiv lead håndtering afhænger af hvor godt du kender dine leads interesser og behov. For at opbygge succesfulde lead nurturing kampagner, skal du tage højde for leadets ageren og til passe din kommunikation efter dets adfærd. Marketo tilpasser sig automatisk til brugerens interaktioner, præferencer og demografi. I praksis betyder det, at Marketo kontinuerlig lytter på, hvornår en brugers interesser og adfærd ændrer sig – og rykker
brugeren til nye segmenter med henblik på at oprette holde relevans for brugeren. F.eks. kan du via lead scoring tildele scores til brugere for at identificere, hvor de befinder i købstragten. I marketo kan du blandet andet score dine bruger efter hvordan de reagerer på din e-mails og deres online/offline aktiviteter. Når dine brugere nå en visse værdi, kan du fokusere dine energi på disse brugere, fordi du ved, at de befinder sig på de sidste stadier i salgstragten. Med Marketo kan du automatisere hele processen, således at salgsafdelingen modtager notifikationer, når et bruger går fra at være MQL til SQL.