Best in Class
Ekspansion er for mange virksomheder et uløst vækstpotentiale som få mestrer og ofte bliver en ressourcekrævende process der tager år at blive klar til.
Vi mener at det potentiale kan opnås meget hurtigere samt gøres smartere, ved brugen af data samt forbrugerindsigter. Med vores datadrevne approach, har vi hjulpet flere virksomheder med at vækste internationalt siden 2018.
I 2020 blev Obsidian International Growth Partner hos Google. Med best in class marketing strategier samt unik data fra Google, hjælper vi vores kunder med at blive “ready to expansion”, så de får mest ud af deres nye marked.
På den måde undgår vores kunder at bruge for mange ressourcer på deres nye eksporteventyr, og får mest ud af deres uforløste potentiale.


Approach
Vores tilgang “GrowToMarkets” bygges på 3 nøgleområder.
Plan – Vi kortlægger markederne med størst vækstpotentiale samt skaber indsigt om tilhørende forretningsudfordringer der skal tage hånd om før launch. Vi udarbejder analyser om markeder, konkurrenter, prisindex og meget mere, hvorefter en ekspansionsplan bliver kortlagt.
Build – Med vores erfaring indenfor Shopify webshops, Conversion rate optimization samt unik webshop data fra Google, så hjælper vi vores kunder med at opbygge et site der konverterer på det nye marked. På den måde opnår man en strategisk fordel over for ens konkurrenter samtidig med at skalering bliver nemmere.
Scale – planen er lagt, siden er bygget og klar, men du mangler dine nye kunder, og hvor skal de komme fra? Vi tror ikke på én marketing strategi der passer til alle markeder, derfor tilpasser vi vores internationale marketing mix til netop kundens målgruppe og behov, uanset om det gælder SEO, Google Ads, Social Media, Automation eller andre kanaler.