Du kan også få overblik over, hvilke sider de besøgende klikker hen på, når de er færdig med at læse den side, de kom ind på jeres website på fra søgeresultaterne. Analytics kan også fortælle, hvilken side de var på, da de forlod jeres site igen.
Værktøjet fortæller jer også, hvor effektive jeres AdWords-annoncer er, hvilke sider der konverterer flest besøgende til kunder, hvilke af jeres produkter på webshoppen der er de mest populære, samt hvor stor gennemsnitsværdien af de varer, der lægges i kurven på webshoppen er.
Google Analytics giver også et overblik over, hvor dine besøgende kommer fra. Det kan give input til gode steder at få bragt omtaler eller annoncere for hjemmesiden, webshoppen eller firmaet. Samtidig kan det give gode input til, hvilke emner du med fordel kan udvikle indhold om.
Endelig kan du få indblik i, hvad folk søger efter på jeres website. Den viden kan du bruge til at finde ud af, hvilke ord, vendinger og emner der skal udvikles nyt indhold eller hvordan du kan optimere sidens eksisterende indhold, så det bedre fanger de besøgende.