En gennemsnitlig E-mailkampagne indeholder mellem 4-6 mails – antallet kommer helt an på formål, produkt og målgruppe. Der findes ingen tommelfingerregel for, hvad de forskellige mails i kampagnen skal indeholde. Dine mails i kampagnen kan være identiske i opsætning, dele et overordnet tema eller være lige så forskellige som dag og nat.
Vi er også specialister i 100% marketing automation
En automatisk E-mailkampagne kan løbe over et par dage eller over mange måneder, men igen er længden på kampagnen afhængig af mange faktorer. Den gennemsnitlige E-mailkampagne løber over 4-8 uger.
Hvornår sender man automatiske E-mails?
Man sender E-mails, når det er fordelagtigt for ens forretning. Og for at skabe en (bedre) relation til ens kunder! Derfor findes der flere fordelagtige tidspunkter automatisk at sende en E-mail til kunder:
- Når kunden har foretaget et køb eftersendes en E-mail med andre relevante produkter
- Når en kunde ikke har købt/været aktiv i en længere periode
- Når en kunde har tilmeldt sig dit nyhedsbrev
- Når en kunde har lagt produkt(er) i ’indkøbskurven’, men ikke gennemført et køb
- Når en kunde har fødselsdag
Automatiske mails er med til at engagere og vedligeholde en relation til dine kunder – og kræver så lidt.
Det kan du også få ud af automatiske E-mailkampagner
Foruden øget salg, konverteringer, engagement og fastholdelse af kunder – hvad kan du ellers forvente af din automatiske E-mailkampagne? Svaret er værdifuld data, som du kan bruge på flere parametre i din forretning.
Er du utålmodig af natur? Så er E-mailkampagner vejen frem. Resultatet af en E-mailkampagne er øjeblikkeligt. For E-mailkampagner gælder det, at du kan se resultaterne af indsats, i form af flere åbninger og/eller konverteringer, med det samme.
Derfor har du masser af mulighed for at måle dine observationer og lære af disse. Ved automatiske E-mailkampagner er det derfor relevant at se på: hvor mange svarede, hvor mange bestilte mere information, hvor mange købte og hvor mange reagerede ikke?
Med disse erfaringer i bagagen ved du, hvor du i fremtiden skal forfine din indsats, lægge dit fokus og bruge dine penge.
Automatiske E-mailkampagner med Obsidian Digital
Hos Obsidian hjælper vi dig med at brainstorme over dine behov og formål med en automatisk E-mailkampagne, udarbejde en kampagneplan for dine E-mails samt producere relevant og værdiskabende indhold til disse.
Udover at udforme din automatiske E-mailkampagne sørger vi også for at give dig et samlet overblik over, hvornår dine E-mails er sendt ud og til hvem.
Vi er specialiserede i at overbevise, påvirke og charmere sokkerne af dine kunder – på tekst. Derfor får du hos Obsidian Digital altid E-mails med emnefelter der pirrer, tekster der fanger, og budskaber, der får kunderne til at skride til handling.