Næste skridt i webanalysen er, at måle på både hovedformål og herunder definerede delmål. Med andre ord handler dette punkt om, at måle på hvor god din hjemmeside er til at opfylde delmålene, med henblik på at opfylde det overordnede hovedformål.
Den overordnede måling skal selvfølgelig foretages af konverteringsraten. Dette tal fortæller dig noget om, hvor mange af dine besøgende på hjemmesiden, der ender ud med at købe dine produkter eller services. Derudover er der dog også meget værdifuld information at hente i de tal, som beskriver dine delmål.
Vi kender jer og bruger det i vores arbejde
Hos Obsidian Digital tager vores webanalyser udgangspunkt i dybdegående undersøgelser af jeres hjemmeside, webshops og/eller brands, samt disses kendskabsgrad i form af placeringer i søgeresultaterne, linkprofil på nettet og aktivitet på de sociale medier.
Analyse
Hvis en analyse viser, at din indsats på marketingområdet og/eller indhold på hjemmesiden ikke lever op til forventningerne. For at lave en ny handlingsplan er det nødvendigt at dykke dybere ned i de data, som dine målinger har givet, for at forklare hvorfor forventningerne ikke blev indfriet.
Til denne del af webanalysen inkorporerer vi hos Obsidian Digital alle tænkelige variabler. Vores fokus ligger derfor på data omkring indhold, trafikilder, navigationsmønster, søgninger internt og holdninger, som de besøgende udtrykker på hjemmesiden, fx i forbindelse med en afstemning.
I processen omkring webanalyse indgår flere vigtige faktorer:
- For det første skal du have en klar ide om formålet med din hjemmeside.
- For det andet skal du ’måle’ din hjemmeside ud fra førnævnte formål for,
- at kunne analysere dine fund og kortlægge punkter til forbedring.
- Til sidst er en vigtig faktor for webanalyse, at bruge den opnåede indsigt til at optimere sin hjemmeside.
En webanalyse er derfor ikke en proces man gennemfører én gang. For altid at være på forkant med sine besøgende, og dermed optimere og forbedre udbyttet af sin hjemmeside, er det vigtigt at gennemføre webanalyser regelmæssigt.
Lad Obsidian Digital foretage regelmæssige webanalyser af din hjemmeside og vær på forkant med de ting, som kan ses på bundlinjen.
Vi optimerer jer
Sidste skridt i en webanalyse omhandler, hvordan ens formål bedst realiseres. På baggrund af den viden opnået gennem de forrige skridt i webanalyse-processen kan Obsidian Digital optimere konverteringsraten jeres hjemmeside, så kunderne i større grad går fra at være potentielle til permanente.
Optimering
På dette stadie af webanalysen har du nu identificeret nogle problemer og/eller steder med plads til forbedring og optimering. Nu skal alle resultater og ny indsigt eksekveres og realiseres på din hjemmeside.
At optimere en hjemmeside kan dog være en uoverskuelig og svær teknisk præstation – lad Obsidian Digital gøre det for dig.
Udfyld kontaktformularen herunder og vi kontakter dig snarest!