Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Begrebet om webanalyse handler om, at effektivisere dit website og online marketing ud fra en indsigt i dine besøgendes adfærd på din hjemmeside via automatiserede processer.

I processen omkring webanalyse indgår flere vigtige faktorer:

  • For det første skal du have en klar ide om formålet med din hjemmeside.
  • For det andet skal du ’måle’ din hjemmeside ud fra førnævnte formål for,
  • at kunne analysere dine fund og kortlægge punkter til forbedring.
  • Til sidst er en vigtig faktor for webanalyse, at bruge den opnåede indsigt til at optimere sin hjemmeside.

En webanalyse er derfor ikke en proces man gennemfører én gang. For altid at være på forkant med sine besøgende, og dermed optimere og forbedre udbyttet af sin hjemmeside, er det vigtigt at gennemføre webanalyser regelmæssigt.

Lad Obsidian Digital foretage regelmæssige webanalyser af din hjemmeside og vær på forkant med de ting, som kan ses på bundlinjen.

Vi vil gerne lære jer at kende

Men for at vi kan det, skal I kende jer selv først. Det er vigtigt at kende sit ståsted og have defineret sin virksomhedsidentitet, før man kan bevæge sig videre i webanalyse-processen.

Derfor gør vi hos Obsidian Digital en stor del ud af, at lære alle kroge af jeres virksomhed at kende før et samarbejde. Næste step er nemlig at definere formålet med jeres hjemmeside.

FORMÅL

Hvis du eksempelvis driver et firma der sælger t-shirts og har en tilknyttet webshop, må hovedformålet med din hjemmeside være at sælge (flere) t-shirts.

Hos Obsidian knytter vi i denne proces ofte en række delmål til selve hovedformålet, for at komme grundigt rundt om alle emner. Derfor indtænker vi i webanalysen også delmål som fx;

  • at tiltrække potentielle kunder via nye marketingtiltag, der skal få dem til at klikke sig ind på din hjemmeside
  • at engagere potentielle kunder gennem relevant indhold på din hjemmeside
  • at forsøge konverteringsoptimering, fx via en omrokering af hjemmesidens forside
  • at fastholde eksisterende kunder ved at implementere loyalitetsskabende features på hjemmesiden, som fx at kunne abonnere på et nyhedsbrev.

Vi følger jeres udvikling tæt

Hos Obsidian Digital ved vi, at man får det bedste resultat ved at indtænke så mange faktorer og scenarier som muligt. Vi ved dog også, at det kan være svært at finde og holde styr på al den information man skal bruge, for at opnå de bedste resultater online.

Derfor kan Obsidian Digital hjælpe dig med at opsætte det gratis analyseværktøj Google Analytics eller Google Tag Manager, så du løbende kan følge udviklingen og se udbyttet af de besøgendes trafik og eventuelt nye tiltag på din hjemmeside.

Måling

Næste skridt i webanalysen er, at måle på både hovedformål og herunder definerede delmål. Med andre ord handler dette punkt om, at måle på hvor god din hjemmeside er til at opfylde delmålene, med henblik på at opfylde det overordnede hovedformål.

Den overordnede måling skal selvfølgelig foretages af konverteringsraten. Dette tal fortæller dig noget om, hvor mange af dine besøgende på hjemmesiden, der ender ud med at købe dine produkter eller services. Derudover er der dog også meget værdifuld information at hente i de tal, som beskriver dine delmål.

Vi kender jer og bruger det i vores arbejde

Hos Obsidian Digital tager vores webanalyser udgangspunkt i dybdegående undersøgelser af jeres hjemmeside, webshops og/eller brands, samt disses kendskabsgrad i form af placeringer i søgeresultaterne, linkprofil på nettet og aktivitet på de sociale medier.

Analyse

Hvis en analyse viser, at din indsats på marketingområdet og/eller indhold på hjemmesiden ikke lever op til forventningerne. For at lave en ny handlingsplan er det nødvendigt at dykke dybere ned i de data, som dine målinger har givet, for at forklare hvorfor forventningerne ikke blev indfriet.

Til denne del af webanalysen inkorporerer vi hos Obsidian Digital alle tænkelige variabler. Vores fokus ligger derfor på data omkring indhold, trafikilder, navigationsmønster, søgninger internt og holdninger, som de besøgende udtrykker på hjemmesiden, fx i forbindelse med en afstemning.

Vi optimerer jer

Sidste skridt i en webanalyse omhandler, hvordan ens formål bedst realiseres. På baggrund af den viden opnået gennem de forrige skridt i webanalyse-processen kan Obsidian Digital optimere konverteringsraten jeres hjemmeside, så kunderne i større grad går fra at være potentielle til permanente.

Optimering

På dette stadie af webanalysen har du nu identificeret nogle problemer og/eller steder med plads til forbedring og optimering. Nu skal alle resultater og ny indsigt eksekveres og realiseres på din hjemmeside.

At optimere en hjemmeside kan dog være en uoverskuelig og svær teknisk præstation – lad Obsidian Digital gøre det for dig.

Udfyld kontaktformularen herunder og vi kontakter dig snarest!