Optimering af klikdybde: Derfor er det vigtig…

Obsidian-logo-05_226156140-740x740
Af Henrik Bondtofte Kategori: SEO

Er du bevidst om, at antallet af klik, der kræves for at nå frem til en specifik side på dit site, kan indikere sidenes betydning? Det virker måske indlysende, men mange overser denne detalje. Som administrator af et website ligger

Læs mere

Nær mig søgninger, hvad er det og hvordan fan…

Obsidian-logo-05_226156140-740x740
Af Henrik Bondtofte Kategori: SEO

Lokal SEO har udviklet sig meget igennem det sidste årti, og særligt de sidste fem år, hvor der er sket rigtig meget på denne front. Tidligere optimerede man på regioner og byer, men i dag kæmpes der om lokal forretning

Læs mere

Interaction to Next Paint (INP)

Interaction-to-Next-Paint-(INP)
Af Henrik Bondtofte Kategori: SEO

Du har nok allerede hørt om First Input Delay (FID), Largest Contentful Paint (LCP) og Cumulative Layout Shift (CLS), men det er ikke sikkert, du har hørt om INP? INP kommer til at overtage for FID i Googles Core Web

Læs mere

Ranking tilføjet til Google Search Status Das…

Ranking-tilføjet-til-GREENCOLOR
Af Henrik Bondtofte Kategori: SEO

Sidste år blev Google Search Status Dashboard introduceret som en nyttig feature. Her kan du se, om der er problemer med Google Search, såsom kendte nedbrud eller andre forhindringer, der forhindrer Google Search i at køre optimalt. Et eksempel kunne

Læs mere

SEO af billeder

Af Henrik Bondtofte Kategori: SEO

Billeder bør være en naturlig del af din søgemaskineoptimering. Billeder har ofte en stor betydning i forhold til dit sites udtryk, men har langt større betydning end blot det visuelle. I denne artikel får du gode råd til, hvordan du

Læs mere

Brug ALT-teksten som ankertekst eller intern…

Brug-ALT-teksten-som-ankertekst-eller-intern-relevansforstærker
Af Henrik Bondtofte Kategori: SEO

Et billedes ALT-tekst er dets alternative beskrivelse. Oprindeligt blev det introduceret for at gøre det nemmere for synsbesværede at afkode, hvad et billede viser. ALT-teksten er samtidig den tekst du får mest ud af at optimere, når du vil øge

Læs mere

Prioriter vigtige siders styrke med antallet…

Prioriter-vigtige-siders-styrke-med-antallet-af-interne-links
Af Henrik Bondtofte Kategori: SEO

Få interne links betyder få besøgende til en side. Antallet af interne links til en side fortæller noget om, hvor vigtig den er. Jo vigtigere en side er, desto oftere linkes der til den. Jo flere interne links en side

Læs mere

Sådan udnytter du dit markedspotentiale i for…

Af Sasa Kovacevic Kategori: SEO

“Vi har været mega boostet af corona, hvor folk gik hjemme i haven og havde tid til at dyrke jordbær.” – Mark Nissen, Havehandel.dk   Alle brancher blev påvirket af corona-epidemien. Nogle blev negativt påvirket, mens andre oplevede vækst. Dem,

Læs mere

De 5 bedste SEO tips fra Laust Kehlet i 2023

Af Sasa Kovacevic Kategori: SEO

Nogle virksomhedsejere spekulerer måske på, om det er værd at investere i SEO i betragtning af den tid og indsats, der kræves for at opnå resultater. Laust Kehlet fra KH Online mener imidlertid, at der er mange fordele ved at

Læs mere

Content guide: Sådan skriver du gode SEO-teks…

Af Sasa Kovacevic Kategori: Arrangementer, SEO

“Vi har gode erfaringer med at gode tekster, der er informative og brugbare, fører til salg. Jo mere kunden hjælpes, eller kundens spørgsmål besvares, jo større er chancen for et godt salg.” – Morten Kristensen fra Cosmos Co Det er

Læs mere