3 brugervenlige, solide og præcise rank track…

accuranker
Af Sasa Kovacevic Kategori: SEO

Hvordan kontrollerer du dine placeringer i søgemaskinerne? Indtaster du blot dit søgeord i Google og tæller resultaterne? Har du overblikket i et Excel ark eller noterer du det løbende på en blog? Uagtet hvad din forklaring er, er du nok

Læs mere

Associeret Konsulent til SEO søges!

Af Anne Sofie Kategori: Job, SEO

Obsidian Digital er ét af Danmarks førende performance-bureauer. Til daglig sidder vi 50 medarbejdere i København og Aarhus, der alle arbejder dedikeret med digital marketing, herunder SEO, Google Ads, Amazon, E-mail Marketing og annoncering på sociale medier. Vi er ambitiøse

Læs mere

Er det relevant med SEO og SEM på Yahoo?

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Yahoos storhedstid ligger tilbage i slut-90’erne, og det er derfor ikke længere relevant at tænke i hverken søgemaskineoptimering eller annoncer i forhold til søgemaskinen. Vælger du alligevel at gøre det, kan du glæde dig over, at søgemaskinen vægter de samme

Læs mere

Skab samspil mellem On Page og Off page SEO

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Der er et vigtigt samspil mellem On Page og Off Page SEO. Din hjemmeside kan derfor ikke komme til at ranke højt, hvis du kun har fokus på en af delene.

Læs mere

Sådan undgår du orphan pages

Af Christian Bertelsen Kategori: SEO

Det er vigtigt, at du undgår orphan pages på din hjemmeside, da de kan blive mistolket som cloaking af søgemaskinerne. Derudover giver de ikke nogen intern linkjuice, hvilket selvfølgelig også er rart at have med.

Læs mere

Reputation management er afgørende for din vi…

Af Christian Bertelsen Kategori: SEO

Med reputation management går du ind og arbejder med, hvilke resultater der ligger højest, når en kommende kunde søger efter dig. Det gør en verden til forskel, lige meget om du har været ude i en shitstorm eller ej.

Læs mere

Hvorfor SEM og SEO ikke er to forskellige tin…

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Mange tror fejlagtigt, at Search Engine Marketing (SEM) og SEO er to forskellige ting. I virkeligheden er SEO en del af SEM, der både består af betalt og ubetalt marketing i forbindelse med søgemaskiner.

Læs mere

Kom i gang med SEO og SEM på Bing

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Selvom Bing ikke sidder på en særlig stor del af søgemarkedet hverken herhjemme eller i udlandet, kan det godt betale sig for dig at søgemaskineoptimere i forhold til Bing og at annoncere der. Du vil nemlig have meget mindre konkurrence,

Læs mere

Sådan skriver du en god title til dine sider

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Når du skriver en title til din hjemmeside, er det vigtigt, at den indeholder dit søgeord, er unik og retvisende i forhold til indholdet – samt sælger det ind til potentielle besøgende.

Læs mere

Sådan undgår du spamdexing på din side

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Spamdexing er en form for SEO, hvor du overskrider grænserne for, hvad der er i orden at gøre for at komme højere op i en søgning. Det er derfor vigtigt, at du undgår det, da det i værste fald kan

Læs mere