Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Professionel Search Marketing Bureau

Af Sasa Kovacevic Kategori: Marketing Generelt

Som Search Marketing Bureau er vi jeres samarbejdspartner, når I skal bruge større synlighed i søgemaskinerne til at drive trafik til jeres hjemmeside eller webshop.

Vi har nogle af branchens skarpeste, certificerede hjerner ansat. Det gør os til det mest kompetente bureau inden for Search Marketing.

Taler du Search Marketing, deles det almindeligvis op i to forskellige områder, nemlig SEO eller søgemaskineoptimering til at give jer de bedste placeringer i de organiske søgeresultater, og PPC, der handler om annoncering for jeres brand eller produkter i relevante søgeresultater.

Selv om hver enkelt del på sin vis godt kan stå for sig, får I den absolut største synlighed ved at kombinere SEO og PPC. Derved kan I udnytte de forskellige synergier, der er mellem de to områder, når det handler om at drive relevante og interesserede besøgende til jeres hjemmeside, webshop eller anden online-tilstedeværelse.

SEO – søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering handler om at skabe de bedste forudsætninger for, at jeres websider får de højst mulige placeringer i den såkaldte organiske del af søgeresultaterne. Det er den del af søgeresultaterne, du ikke kan købe dig til en placering i. Her handler det udelukkende om, hvordan jeres side tager sig ud i søgemaskinernes algoritmer.

I dag er det et meget omfattende arbejde og det kræver den rette strategi. En god placering kræver nemlig, at jeres hjemmeside eller webshop lever op til en række tekniske og indholdsmæssige krav, ligesom det har stor betydning for jeres placeringer i søgeresultaterne, hvordan søgemaskinerne vurdere de sider, som linker til jer og hvordan de gør det.

Det er kort sagt et arbejde, der kræver stor ekspertise inden for alt lige fra at optimere svartiderne på jeres webserver, over at kodeoptimere den HTML- og anden programkode, der skaber jeres sider og til at kunne udvikle gode og relevante tekst og andet indhold til de enkelte sider, der lever op til brugernes søgehensigter. Det kræver mange og meget vidtforgrenede kompetencer, som sjældent kan dækkes af en enkelt medarbejder.

I stedet kræver det et hold af eksperter, der hvor for sig er opdaterede og dygtige til netop deres område. Sammen kan de skabe de fornødne forudsætninger for, at jeres hjemmeside eller webshop kommer op og får den topplacering i søgeresultaterne, som den har fortjent.

Sådan et hold har vi samlet hos Obsidian Digital og vi har allerede skabt mange gode resultater for vores kunder. Læs selv en række spændende SEO-cases her.

PPC – Pay-Per-Click – annoncering i søgeresultaterne

Med PPC betaler du en pris pr. klik for de annoncer, der vises i søgeresultaterne, når brugerne søger efter emner eller produkter, der har relevans for jeres firma. Du betaler altså kun for annoncen, hvis der er en, som klikker på den. Her er den mest kendte form for PPC-annoncer nok Google AdWords. Men også andre søgemaskiner har lignende former for annonceringsmuligheder.

Hvor meget du betaler for klikket afgøres ved en auktion mellem jer og de af jeres konkurrenter, der også er interesserede i at annoncere for det pågældende søgeord. Hvordan sådan en budrunde foregår og hvilke parametre, der har indflydelse på budprisen, kan du læse her.

Men PPC-annoncering har også mange andre muligheder, der gør det muligt målrettet at generere trafik til jeres hjemmeside eller webshop. Således kan I vise særlige annoncer til dem, der allerede har besøgt jeres hjemmeside, ligesom demografiske og interesseoplysninger om jeres kunder og besøgende på hjemmesiden, kan bruges til at vise PPC-annoncer for en målgruppe, der minder om dem, der allerede er kunder eller kommer på jeres hjemmeside. Det er også muligt at annoncere for alle jeres produkter ved relevante søgninger og få annoncen vist i den særlige Google Shopping-sektion af søgeresultaterne.

Alle tre muligheder er gode eksempler på anvendelse af PPC-annoncering, der giver jer en bedre kendskabsgrad online for få penge. For hvert klik giver interesserede og relevante besøgende og det giver altid den største sandsynlighed for at kunne konvertere klikket til et salg.

Mulighederne er mange og kræver en god indsigt i, hvordan f.eks. Google AdWords virker. Den indsigt har vi hos Obsidian Digital – fordi vi er certificeret Premier Google Partner.

Få den bedste synlighed med Obsidian Digital som Search Marketing Bureau

Vælger du Obsidian Digital til jeres Search Marketing Bureau, får I den største synlighed på nettet. Vi har en helt særlig tilgang til Search Marketing, der tager udgangspunkt i jeres forretningsmål og sikrer, at vi kommer hele vejen rundt om jeres online tilstedeværelse.

Derved bliver jeres website optimeret både i forhold til SEO og PPC. Til sammen øger det kendskabsgraden til jer og jeres produkter på nettet og øger jeres indtjening – og dermed opnår I det bedste ROI på jeres valg af Search Marketing Bureau.

Sasa Kovacevic

Sasa Kovacevic er Head of SEO og partner hos Obsidian Digital.Til dagligt sidder Sasa med ansvaret for SEO teamet, hvor han laver strategisk og eksekverende arbejde.Sasa har arbejdet med nogle af Danmarks største e-commerce virksomheder som Profil Optik, Deichmann, Jensens Bøfhus, Hungry m.m.Sasas tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Obsidian Digital

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.