Sådan kommer du i gang med Instagram annoncering

Af Sasa Kovacevic
Kategori: Marketing Generelt

Annoncering på Instagram er en rigtig god mulighed for dig for at nå ud til din målgruppe med dit billed- og videomateriale. Brugerne af mediet er generelt mere købeklar, samtidig med at Instagram ikke har lige så mange forstyrrelser som for eksempel Facebook.

Der er to vigtige grunde til, at du som virksomhedsejer skal til at annoncere på Instagram: For det første er det et socialt medie, hvor der er langt færre forstyrrelser end på for eksempel Facebook. Der er ikke grupper, begivenheder, markedsplads og chats, der suser rundt udenom brugerens stream. Instagram er bygget langt mere lækkert og enkelt op. Det gør det nemmere for dig at få din målgruppes opmærksomhed.

Derudover viser undersøgelser, at brugere af Instagram i langt højere grad er parate til at foretage et køb i forhold til kunder på Facebook. Når dine mulige kunder er på Instagram, er deres mind-set i forhold til at købe noget simpelthen anderledes, end hvis de var på Facebook.

Sæt dine Instagram-annoncer op i Facebook

Det er Facebook, der ejer Instagram, og derfor skal du sætte dine annoncer op gennem deres annoncesystem. Du skal derfor have en Facebook-konto som virksomhed for at kunne annoncere på Instagram.

Du behøver derimod ikke at have en Instagram-konto for at annoncere på mediet. Det er dog en god ide, da det giver dig mulighed for at interagere med dem, der reagerer på dine annoncer. Når du opretter en annonce inde på Facebook, bør du derfor huske at koble den til din Instagram-konto.

Tag din målgruppe med bag kulisserne

Brugerne af Instagram bruger typisk mediet til at dele billeder og videoer fra deres hverdag. Når du opretter annoncer, er det derfor vigtigt, at det er nogen, der passer ind i det meget personlige univers, som det sociale medie byder på.

En oplagt mulighed er derfor, at du tager din målgruppe med bag kulisserne i din virksomhed. Det giver dem fornemmelsen af, at de har en viden om din virksomhed, som andre ikke har. De lærer dermed din virksomhed bedre at kende.

Forskellige former for annoncer giver dig et væld af muligheder

Du kan præsentere din virksomhed på en lang række forskellige måder i annoncerne. Der findes fire forskellige annonceformer. Det er:

  • Billedannoncer
  • Videoannoncer
  • Karruselannoncer
  • Annoncer i Stories

Billedannoncer og videoannoncer giver i høj grad sig selv. Det er annoncer, hvor du lægger enten et billede eller en video op. I karruselannoncer har du mulighed for at vise flere billeder til kunderne. De kører i et loop, så du for eksempel kan vise din kunde forskellige modeller.

Med annoncer i Stories kan du få lagt annoncer ind i din målgruppes Stories-funktion. Der er endnu ikke så mange virksomheder, der benytter sig af det, selvom det er en rigtig god mulighed for at lægge annoncer op, som vil blive set af rigtig mange.

 

4.53 30
Sasa Kovacevic er co-founder og partner hos Obsidian Digital. Min tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Partner

+45 60 15 71 21sak@obsidian.dk

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden