Sådan kommer du godt i gang med Facebook annoncering
Annoncering på Facebook giver mulighed for at målrette dine annoncer, så de når ud til lige præcis den gruppe Facebook-medlemmer, der er interesserede i dem.
Mange virksomheder får i dag en stor del af deres salg via Facebook. Det er en platform, der gør det virkelig nemt for dig at komme i gang med marketing i løbet af ingen tid. Det er derfor ikke underligt, at den er så brugt. Du kan oprette en Facebook-side til din virksomhed helt gratis, men hvis du virkelig vil have tingene til at ske, skal du have gang i Facebook annoncering.
Sørg for at målrette din Facebook annoncering til din målgruppe
Når du skal sætte en annonce op, er det først og fremmest vigtigt, at du målretter den til dem, der er interesserede i at købe noget hos dig. Dermed vil du få det største salg og få mest muligt ud af dine annoncer.
Facebook ved virkelig meget om folk. Derfor kan du segmentere langt ned i detaljen i forhold til, hvem du gerne vil nå ud til med dine annoncer. Det sikrer, at du ikke bruger penge på at vise annoncer til folk, der alligevel ikke er interesserede i at købe dit produkt.
I nogle tilfælde kan det give god mening, at du laver flere forskellige annoncer. Det kan være, at der er flere grupper, der gerne vil købe dine produkter, men at de vil reagere bedst på forskellige typer af annoncer. Det kan for eksempel være, hvis du både henvender dig til mænd og kvinder.
Få annoncen til at vise de produkter, som kunden er interesseret i
På Facebook har du mulighed for at gøre brug af deres retargeting funktion. Det gør det muligt for Facebook at holde øje med, hvem der tidligere har været inde på din webshop, og hvad de så på. Derefter kan de vise de varer frem for den potentielle kunde igen. Facebook kan selv gå ind og hente aktuelle priser og tilbud, hvilket gør dette til en virkelig smart mulighed for dig.
En anden mulighed er, at du får Facebook til at finde frem til den gruppe af mennesker, der ligner dem, der handler hos dig i forvejen. De er nok dem, der vil være nemmest at få til at handle hos dig. Derfor giver det god mening for dig, at du også henvender dig til dem.
Forskellige annoncer har forskellige styrker
På Facebook har du mulighed for at lave en lang række forskellige annoncer. Har du brug for at indsamle folks e-mails, så du kan kontakte dem senere, er det en Lead-annonce, du skal bruge. I det tilfælde behøver dem, der afgiver e-mailen, ikke engang at gå væk ind på din hjemmeside – de kan skrive sig op med det samme direkte i annoncen.
En anden populær form for annonce er karruselannoncen, der giver dig mulighed for at vise flere billeder af varer på en gang. Dermed kan kunden få et bedre overblik over dine varer.