Presse
Nedenfor kan du se et udpluk af de artikler, der er blevet udgivet i pressen om Obsidian Digital.
19.02.2022 – Dårligt nyt for Facebook? Google vil gøre det sværere at indsamle data om Android-brugere
15.02.2022 – Snart kan Google Analytics blive ulovligt i Danmark
10.01.2022 – Digital bureau laver 3. opkøb på 12 måneder
09.01.2022 – Obsidian henter stor Google profil
07.12.2021 – Obsidian Digital køber Aarhusiansk bureau
25.08.20 – De store mediebureauer har opgaver de ikke burde
10.08.20 – P3 – Obsidian opkøber Bondtofte & Co.
“Et digitalt bureau med 50 medarbejdere har købt et odenseansk SEO-bureau og er nu til stede i landets tre største byer.”
17.01.20 – P3 – Hver tredje tror mobilen lytter med.
– Partner, Halfdan Timm
14.01.20 – TV2 – Deling af personlige oplysninger fra apps
– Partner, Halfdan Timm
17.12.19 – DR.dk – Her er julemaden, vi google mest
“Selvfølgelig er der søgeord på Google, som trender og som vil variere meget. I år har vi set en øget søgning på elløbehjul. Men risalamande er ikke bare en trend. Man kan vel nærmest kalde det for en nationalret” – Partner, Sasa Kovacevic
25.10.19 – DR.dk – Dine mest intime data er penge værd for virksomheder
“Jeg betaler ofte det samme for at vise min annonce, for jeg betaler per visning. Så jo færre irrelevante personer, jeg kan ramme, jo bedre virker min annoncering” – Partner, Halfdan Timm
14.08.18 – Finans.dk – Google ændrer en smule på søgemaskinen og fjernede 65% af Christians kunder
“Vi ser i dag, at rigtig mange danske virksomheder fokuserer rigtig meget på én bestemt, digital kanal. Men man glemmer kanaler som e-mail-marketing, Instagram eller Youtube. Og så kan Google lukke din forretning fra den ene dag til den anden” – Senior konsulent, Christian Bertelsen
09.07.18 – Facebook nægter at give når de spærrer kontoen
“Det var først, da de henvendte sig til os, og vi kunne kontakte nogen højere oppe i systemet, at vi fik at vide, at det var på grund af et bandeord. Selv da kunne vi ikke få at vide hvilket ord. Men så var der en, der regnede ud, at det måtte være “ass”. Det er selvfølgeligt sjovt, men det er jo skide frustrerende, og som en lille virksomhed kan du ikke gøre noget. De føler, det er som at tale til en mur,” – Partner, Halfdan Timm
25.05.18 – Business.dk – Nutidens Mad Men arbejder med digital marketing
“Obsidian Digital har på et år omsat for otte millioner kroner. Uden investorer. Fordi de er hårdtarbejdende, og fordi deres ansatte knokler lige så meget for dem i en digital verden, hvor der altid er mere at lave og flere kunder at hente.” – Business.dk
16.05.18 – DR2 – Facebook ved alt om dig
– Partner, Halfdan Timm
08.03.18 – Danske Bank Koncernen SoMe-dag
“I starten af 2018 annoncerede Mark Zuckerberg en stor opdatering af Facebook´s algoritme. Opdateringen bunder i et ønske at øge brugeroplevelsen, som de seneste år er blevet ødelagt af det Mark kalder for en ”passiv oplevelse” på platformen. Opdateringen har primært påvirkning på virksomheders organiske aktiviteter, men sekundært betalte annoncer på Facebook, da opdateringen presser virksomheder ud i betalt annoncering for at opnå samme resultater. Strategiske valg og brug af nye formater bliver nøglen til en fortsat succes med annoncering på Facebook i 2018” – Senior konsulent, Christian Vestergaard
24.12.17 – Finans.dk – Er der en digital ekspert til stede?
“Ud af 279 bestyrelsesposter i virksomheder med over 200 ansatte er 12 pct. besat af erhvervsfolk med en digital baggrund. Det vil sige, at personen har arbejdet med udvikling eller digital marketing eller har været i en digital virksomhed som eksempelvis IBM, Microsoft, udviklingshuse eller digitale bureauer i mere end tre år.” – Partner, Sasa Kovacevic
02.11.17 – Børsen.dk – Der er ikke nok digitale profiler i Danmark
“En bestyrelses primære rolle er at vælge en retning og tegne de overordnede linjer for virksomheden. Det handler om at være fremadsynet og sørge for, at virksomheden vokser i mange år. Netop derfor er digitale kompetencer essentielle. Skal en virksomhed holde væksten i den digitale æra, er digitale kompetencer et must.” – Partner, Sasa Kovacevic
26.09.17 – Itwatch.dk – Så meget koster det at skaffe en kunde online
“It- og software er et område, hvor kunderne gerne vil betale meget for produkterne. Og når vi taler software, så er det jo meget skalérbart, da der ikke skal fragtes noget fra A til B. Det giver færre omkostninger. Og da konkurrencen i den branche er hård, havde jeg forventet, at prisen pr. kunde her havde været højere,” – Partner, Sasa Kovacevic
02.09.17 – Børsen.dk – Kæmpe prisforskel på at skaffe nye kunder digitalt
“Jeg er overrasket over, at prisen for en ny kunde inden for marketing ikke ligger lavere. Det er jo folk, der arbejder med den slags. Men igen: Hvis man tjener 100.000 kr. pr. kunde, så er det jo ikke meget, hvis det i snit koster 1175 kr. at skaffe kunden,” – Partner, Sasa Kovacevic
11.05.17 – Finans.dk – Obsidian Digital har opnået en omsætning på 8 mio. kr. på bare et år
“Vi har skabt en kultur, hvor medarbejderne virkelig banker igennem. Der er ingen, der har en normal 37-timers arbejdsuge hos os, og op mod en tredjedel spiser aftensmad på kontoret. Selv om det kan virke hårdt, så er kulturen en vigtig faktor bag vores store vækst” – Partner, Sasa Kovacevic.