Hvad koster en ny kunde i 2019?

Af Sasa Kovacevic
Kategori: Marketing Generelt, Nyheder

Stor variation fra branche til branche

Vores undersøgelse viser, at der er stor forskel fra branche til branche. Dette afspejler både, de forskellige priser diverse produkter og ydelser har, men det er også en indikation af i hvilke brancher, der er høj konkurrence – særligt når det kommer til Google Ads og de sociale medier, hvor eksempelvis advokatbranchen, marketing og uddannelse generelt har nogle høje priser efter danske standarder.

Læs også 2017 undersøgelsen

2019 ny kunder

Sådan har vi lavet analysen

For at finde frem til hvad prisen er for en ny kunde er, har vi inddraget data fra over 500 hjemmesider igennem de sidste 12 måneder via Google Analytics. Dataene kommer fra hjemmesidernes Facebook og Google Ads annoncering. Her har vi ydermere filtreret de såkaldte ’bløde’ eller sekundære konverteringer fra, hvilket omfatter eksempelvis tilmeldinger til nyhedsbreve.

En konvertering i vores undersøgelse er derfor lig med et salg for en webshops vedkommende og en lead i vores undersøgelse er lig med udfyldt kontaktformular eller klik på e-mail link eller telefonnummer.

Nogle hjemmesider har flere besøgende end andre, hvorfor vi har normaliseret data før selve gennemsnittet er udregnet.

Metoden

  • Datakilde er Google Analytics via betalt annoncering som Google Ads og Facebook.
  • Den omfatter 500 virksomheder
  • Data er blevet normaliseret for at undgå en skævvridning.
Sasa Kovacevic er co-founder og partner hos Obsidian Digital. Min tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Partner

+45 60 15 71 21sak@obsidian.dk

Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for en uforpligtende snak:

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden