Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Ny Facebook-målretning: Ram de “Likes”, der “glemte” at Like din Facebook-side

Af Halfdan Timm Kategori: Facebook

De kender dig, de glemte bare at trykke “Like”.

Når vi i Obsidian Digital arbejder, er de her 3 målgrupper altid guld værd i Facebook– og Instagram-annonceringen:

  • 180 dages besøgende – retargeting
  • Alle e-mails fra kunder uploadet
  • Og personer der “Liker” Facebook-siden

Den sidste målgruppe er interessant, for det er personer der kender virksomheden og tilmed gerne vil have opdateringer.

Der er bare en grænse for hvor mange personer, der naturligt “Liker” siden. Du kan godt øge det antal, men du kommer til at betale mange penge for det, hvis de skal være relevante og ikke komme fra en tilfældig konkurrence.

Men det har Facebook for nyligt fundet en løsning på – nemlig den nye målgruppe bestående af personer, der har interageret med din side:

Du kan vælge at målrette personer op til 365 dage tilbage i tiden – cirka det dobbelte af de 180 dage, du får lov til med almindelig retargeting og 4x de 90 dage, du må med Lead Ads-målgrupper.

Den her målgruppe virker.

Det er personer, der tidligere har kommenteret, liket eller delt dine opslag – men ikke nødvendigvis “Liker”.

På de kampagner hvor vi bruger formatet, ligner performance den for “Likes” – målgruppen er bare 3-10x større. Og den bliver større jo flere penge, du bruger på annoncering.

Du kan opsætte egentligt retargeting-flows med udgangspunkt i, hvem der har interageret med din side.

 

Vi har i Obsidian Digital-regi for nyligt lavet en Facebook-kampagne med udgangspunkt i Lead Ads, hvor webshopindehavere kunne skrive sig op til at modtage 1 tip om dagen om online markedsføring.

Her testede vi “Interaktion med side” versus en række andre målretninger. Der er ingen tvivl om vinderen:

Du skal igang med at bruge denne målretning – uanset om du er webshop, konsulent eller noget helt tredje.

Halfdan Timm

Halfdan Timm er partner og Head of Social hos Obsidian Digital. Han er specialiseret i Facebook-annoncering, og har som den eneste i Danmark skrevet en bog om emnet. Udover arbejdet i Obsidian Digital er Halfdan fast underviser hos bl.a. Personalejuridisk Institut og IBC.

Obsidian Digital

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.