Hvad er Google AdWords?

Af Sasa Kovacevic
Kategori: Google ads ordbog, SEM ordbogen

AdWords (AW) er en forkortelse for advertisement og words.

Google består af to typer af søgeresultater – de organiske og de betalte. AW er de annoncer, som du ser i toppen og i bunden af et søgeresultat på Google.

hvad er adwords

Du kan også se annoncerne hos Googles søgepartnere og på AdSense netværket. Virksomheder betaler altid en pris, når du klikker på annoncerne. Du kan se annoncerne fra din desktop, tablet og mobil.

Eftersom Google er en søgemaskine, har den en opgave i at finde de mest relevante resultater, når du laver en søgning. Det er præcis disse søgninger, som virksomhederne kan byde og købe ind på.

Video: Google forklarer AdWords

I branchen kategoriserer man AdWords som PPC (pay-per-click), da virksomhederne kun betaler, hvis der klikkes på annoncerne.

Sasa Kovacevic er co-founder og partner hos Obsidian Digital. Min tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Partner

+45 60 15 71 21sak@obsidian.dk

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden