Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Google Shopping Ads Kræver Nu GTIN Nummer

gtin-nummer-google
Af Anders Qwist Kategori: AdWords

Google udvikler sig konstant og stiller dermed nye krav til Googles annoncører.
D. 14/02/2017 kræver Google, at man har attributtet GTIN i sit product feed. GTIN (Global Trade Item Number) er bedre kendt som stregkoder. Dette er et Produkt-ID attribut.

Denne form for Produkt-ID har forskellige navne, afhængig af hvilke markeder man handler på. Se dem nedenstående:

  • UPC: Universal Product Code benyttes primært i Nordamerika og indeholder 12 numeriske numre.
  • EAN/GRIN-13: European Article Number anvendes ofte uden for Nordamerika og består af 13 numre (i enkelte tilfælde 8 eller 14 numre)
  • JAN: Japanese Article Number bruges kun i Japan og indeholder 8-13 numre.
  • ISBN-10 / ISBN-13: International Standard Book Number er bøgers internationale nummer og indeholder 10 eller 13 numre.
  • ITF-14: Interleaved Two of Five

Brug en af ovenstående varianter som dit ”GITN” attribut. Vi foreslår at du allerede i dag, går i gang med at tilføje attributtet ”GTIN” til dit product feed. Hvis dit produkt ikke har et GTIN, skal du læse afsnittet om MPN.

Har du svært ved at identificere dit GTIN nummer, kan du bruge denne guide:

Eksempler på placering af GTIN i dit product feed (se mere her):

  • Tekst: 265495482158
  • XML-feeds: <g:gtin>265495482158</g:gtin>
  • Content API v2 (JSON): “gtin”: “265495482158”
  • Content API v2 (XML): <gtin>265495482158</gtin>

MPN: Har dit produkt ikke et GTIN nummer, skal du benytte produktets MPN (Manufacturer Part Number). Vær opmærksom på, at denne attribut kun er nødvendig, hvis dit produkt ikke har et GTIN, men vi foreslår at bruge både MPN nummer og GTIN nummer,

Brand: Er dit produkt i standen ”nyt”, er det et krav, at du bruger attributtet ”brand”. Dette gælder dog ikke for film, bøger og musik eller brugerdefinerede produkter (eks. tøj med eget tryk osv.)

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Anders Qwist på amq@obsidian.dk eller tlf. 26 39 54 94

Læs mere om attributter:

https://support.google.com/merchants/answer/160161

https://support.google.com/merchants/answer/7052112?hl=da

https://support.google.com/merchants/answer/6324436?hl=da

Guide til Google Shopping

https://support.google.com/merchants/answer/160161?hl=en

https://support.google.com/merchants/answer/6324461?hl=da

Anders Qwist

Anders Qwist er PPC Specialist hos Obsidian Digital. Han sidder til dagligt med kunder på alle størrelser, fra den lokale blomsterforretning til de internationale virksomheder. Anders dygtiggøre sig konstant indenfor PPC verdenen, hvor han er den første til at lære og udnytte Google Adwords nye trends og funktioner. Hans indgangsvinkel til håndtering af arbejdsopgaver, er at han altid sætter sig ind i modtagers sted. Han rammer herved kundernes præferencer og behov i udarbejdelse af kampanger. Han kan således udføre en effektiv digital annoncerings strategi.

Obsidian Digital

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.