Fordele ved det nye Performance Max

Af Sasa Kovacevic
Kategori: Google ads

“Med Performance Max har vi fået mest muligt ud af vores budget og nået alle vores marketingmål.” – Morten Bo Madsen fra Australian Bodycare

 

Performance Max er en ny kampagnetype i Google Ads, og der er delte meninger om den. På den ene side er der dem, der mener, at kampagnetypen er en revolutionerende måde at maksimere konverteringer på, mens der på den anden side er dem, der er skeptiske over for dens effektivitet. Indtil videre er der ikke nogen klar konsensus. 

 

Det er dog sikkert, at Performance Max repræsenterer en væsentlig ændring af den måde, som Google Ads fungerer på. 

 

Vi har snakket med Morten Bo Madsen fra Australian Bodycare, som har givet os de største fordele ved at bruge Performance Max.

Udnyt dine førsteparts data

“Alle kan jo bruge Googles egne målgrupper, men man kan vinde rigtig meget ved at bruge 1. parts data.” – Morten Bo Madsen fra Australian Bodycare

 

Selvom det ikke er nyt, at man kan udnytte førsteparts data i Googles kampagnetyper, så er det også muligt at gøre brug af førsteparts data med Performance Max. Som det er bekendt i andre kampagnetyper, så jo større virksomheden er og jo mere data man har, jo mere kan man fodre algoritmen. 

 

Morten Bo Madsen fortæller, at de har oplevet flere fordele ved at udnytte deres førsteparts data i Performance Max

 

Dette skyldes blandt andet, at data fra første part er mere nøjagtige end data fra tredjepart, hvilket betyder, at de kommer fra kilden, altså ens kunder. 

 

Derudover kan førsteparts data bruges til at segmentere din målgruppe i forskellige grupper. Dette giver dig mulighed for at skabe mere personlige budskaber, der er relevante for hver gruppe. 

 

Slutteligt kan førsteparts data bruges til at spore resultaterne af dine markedsføringskampagner, og dermed har man mulighed for at optimere sine kampagner.

 

Med Performance Max er det nemt og enkelt at uploade sine førsteparts data og på denne måde fodre Google med de informationer, man ønsker den skal have om sin målgruppe. Dette understreger Morten Bo Madsen fra Australian-bodycare.dk, har været helt essentielt for deres succes angående deres vækst i Australian Bodycare.

Ram din målgruppe på flere tidspunkter i købsrejsen

Når man arbejder med digital marketing er det alment kendt, at købsrejsen er vigtig. Med de fleste kampagnetyper i Google Ads målretter man sine annoncer efter ét bestemt stadie i købsrejsen. Med Performance Max kan man dog nå sine kunder på alle stadier af deres rejse. Det er derfor Performance Max er en så effektiv Google Ads-kampagnetype, fortæller Morten Bo Madsen.

 

Performance Max giver dig altså mulighed for at nå dine kunder på flere trin i køberens rejse. Derfor kan man bruge den til at målrette den efter dem, der lige er begyndt at undersøge deres muligheder, samt dem, der allerede er bekendt med dit produkt og er klar til at købe på samme tid.

 

Dette gør Performance Max til et ekstremt alsidigt værktøj, der kan bruges til at nå en række forskellige marketingmål. Uanset om du ønsker at generere leads, øge kendskabet til dit brand eller øge salget, kan Performance Max altså hjælpe dig med at nå dertil, mener Morten Bo Madsen.

 

“Hvis du ikke allerede bruger Performance Max, er det nu, du skal begynde. Det er et kraftfuldt værktøj, der har hjulpet os med at nå vores kunder på alle trin i købsrejsen og på den måde også øget vores konverteringer.” – Morten Bo Madsen fra Australian Bodycare

Spar tid med Performance max

Når man skal opsætte kampagner på flere kanaler, kan det være svært at administrere og man kan bruge unødvendigt lang tid på det. Ikke alene skal man holde styr på de forskellige indstillinger for hver kanal, men du skal også sikre dig, at dine annoncer er relevante for de forskellige målgrupper, som du henvender dig til. 

 

Performance Max tager sig af alt dette for dig. Den justerer automatisk dine annoncer for hver enkelt kanal og tilpasser sig selv for at sikre, at din kampagne er så effektiv som muligt. Så du kan spare en masse tid ved at bruge Performance Max som din kampagnetype. Dette har Morten Bo Madsen fra Australian Bodycare erfaret på egen krop:

 

“Vi oplever at bruge en del mindre tid på opsætning af vores kampagner efter vi begyndte at bruge Performance Max. Den tid vi nu har til overs kan vi bruge andre steder i virksomheden nu.” 

Performance Max vil kun blive bedre og bedre

“Når Performance Max allerede fungerer så godt, så kan jeg slet ikke vente med at se, hvor godt det er om et år.” – Morten Bo Madsen fra Australian Bodycare

 

Da Performance Max stadig er meget ny, vil det i fremtiden altså blot blive bedre, mener Morten Bo Madsen.

 

Det skyldes, at der stadig er potentiale for vækst og forbedringer. Produktet vil desuden højst sandsynligt  få flere funktioner med tiden og blive optimeret endnu mere. Som følge heraf vil Performance Max kun blive bedre i fremtiden. 

 

Indtil videre er produktet blevet godt modtaget af Australian Bodycare og mange andre virksomheder og har vist sig at være meget lovende. Derfor vil den fortsatte udvikling bare gøre Performance Max til et endnu mere værdifuldt værktøj for brugerne.

Få mest muligt ud af Performance Max

Når virksomheder bruger Performance Max, kan de forvente at se en stigning i konverteringer samt et fald i omkostningerne pr. konvertering, fortæller Morten Bo Madsen. Det betyder, at flere mennesker klikker på dine annoncer og foretager den ønskede handling, f.eks. foretager et køb. Men hvordan udnytter man Performance Max bedst?

 

Der findes endnu ikke noget entydigt svar på, hvad der er den bedste praksis for Performance Max, da det stadig er nyt, mener Morten Bo Madsen. Han understreger dog, at der er enkelte ting man kan gøre, for at have større succes med det;

 

“Vi oplever, at det er relativt nemt at opnå succes med Performance Max. Man skal bare huske på at overvåge sine kampagne nøje og foretage justeringer efter behov, være opmærksom på sine annonceudgifter og holde sine mål i tankerne. Så skal man nok komme langt.” – Morten Bo Madsen fra Australian Bodycare

 

Altså er Performance Max en funktion, der gør det muligt for virksomheder at få mest muligt ud af deres annonceudgifter ved at optimere deres kampagner for maksimal konverteringsværdi. 

Læs meget mere om Australian Bodycare på deres Linkedin-profil.

Sasa Kovacevic er co-founder og partner hos Obsidian Digital. Min tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Partner

+45 60 15 71 21sak@obsidian.dk

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden