Power 5 – 5 tips til Facebook annoncering

Af Michele Brock Kategori: Facebook

Vil du gerne blive en bedre annoncør på Facebook, så er der her fem tips – og endda direkte fra Facebook selv. Power 5 er navnet på fem anbefalinger, som Facebook har lavet til alle, der annoncerer på Facebook. Men

Læs mere

Fordele og ulemper ved Facebook Boost

Af Sasa Kovacevic Kategori: Facebook

Hvis du gerne vil have flere likes eller nå bredere ud med dit opslag på Facebook, er det en god ide, at du bruger Facebook Boost. Det fungerer dog ikke lige så godt, når du går efter konverteringer eller at

Læs mere

Den traditionelle marketing funnel er død. De…

marketing-funnel
Af Sasa Kovacevic Kategori: AdWords, Analytics, Facebook, Marketing Generelt, SEO

Marketing er en disciplin, der kan være svær at mestre. Dette gælder især i dag, hvor samfundet, teknologien og økonomien hele tiden ændrer sig. Det har stor betydning for vilkårene for at udføre marketing på en måde, så man får

Læs mere

Test and Learn med Facebook

facebook bureau
Af Sasa Kovacevic Kategori: Facebook

Identificer hvilke kampagnestrategier, som fungerer bedst med facebooks nye værktøj: “Test & Learn”: Facebook har rullet et værktøj ud, som kan hjælpe dig med at identificere de bedst performende kampagnestrategier. ”Test & Learn” værktøjet hjælper dig med at definere, hvilken

Læs mere

Brand Lift Study med Facebook

facebook bureau
Af Sasa Kovacevic Kategori: Facebook

Annoncering via Facebook/Instagram handler, som oftest, om at skabe konverteringer, leads eller kendskab til brand. Men ligeledes om, hvordan vi hele tiden kan blive dygtigere til at optimere annonceringen ved at ramme den rette målgruppe eller skabe bedre content.

Læs mere

Conversion Lift Study med Facebook

Af Sasa Kovacevic Kategori: Facebook

En undersøgelse af konverteringsstigninger giver dig som annoncør på Facebook, bedre forhold for at vurdere performance af din investering i Facebook annoncering og derved i stand til at træffe de bedste forretningsmæssige beslutninger, netop ang. annoncering. Conversion Lift Study giver

Læs mere

Hvad koster det at annoncere på Facebook

facebook bureau
Af Halfdan Timm Kategori: Facebook

Før du kaster dig ud i at annoncere på Facebook, er det meget rart at have en formodning om, hvor meget det vil komme til at koste dig. I denne artikel fortæller vi dig, hvilke parametre der har indflydelse på

Læs mere

How much does a new costumer cost in Denmark?

CPA denmark
Af Sasa Kovacevic Kategori: AdWords, Facebook

How much does a company have to pay in order to acquire a sale or get a new lead? This question is properly hard to answer for a large number of both CEO’s and CMO’s. However, the price per acquisition,

Læs mere

Hvad koster en kunde på tværs af brancher?

cpa DK
Af Sasa Kovacevic Kategori: AdWords, Facebook

Hvor meget betaler din virksomhed for en ny kunde, og er det I sidste ende en god forretning? Det spørgsmål er det sikkert mange direktører og marketingschefer der har svært ved at svare på. Hos Obsidian Digital ved vi hvor

Læs mere

Yahoos storhedstid ligger tilbage i slut-90’erne, og det er derfor ikke længere relevant at tænke i hverken søgemaskineoptimering eller annoncer i forhold til søgemaskinen. Vælger du alligevel at gøre det, kan du glæde dig over, at søgemaskinen vægter de samme detaljer som søgemaskinen Bing højt, og at deres annoncer er markant billigere end Googles.

Søgemaskinen Yahoo var en af mastodonterne på søgemaskinemarkedet i mange år. Siden 2001 er det dog kun gået ned ad bakke for virksomheden. I dag har de lukket deres danske domæne ned, så det nu bare henviser til deres .com domæne. Det korte svar på, om det er relevant at annoncere og søgemaskineoptimere i forhold til Yahoo, må derfor være: Nej.

Konkurrenterne Google og Bing er langt mere vigtige at optimere imod og annoncere på. Google sidder på størstedelen af markedet, men Bing har stadig en rimelig andel – ikke mindst i udlandet. Når du tænker i SEO og SEM, bør du derfor have fokus på dem.