Få fat i interesserede kunder med remarketing

Af Sasa Kovacevic
Kategori: Marketing Generelt

Med remarketing kan du henvende dig målrettet til mulige kunder, der tidligere har været inde på din hjemmeside. Annoncerne kan køres både på Google Ads og Facebook. Formålet er at minde kunderne om dine produkter, hvilket gør dem langt mere tilbøjelige til at foretage et køb.

Det er langt fra alle, der har været inde på din hjemmeside, som er parate til at købe noget hos dig. Men når de har besøgt din hjemmeside, er det et tegn på, at de er interesserede i din virksomhed. Det kan derfor være en god ide, at du lige minder dem om, hvad de har set hos dig, eller hvad du elles kan tilbyde dem.

Fordi de allerede var interesserede, er der en meget større chance for, at din annonce får dem til at beslutte sig for at foretage et køb hos dig. Du vil derfor få meget mere for dine annoncekroner, når du bruger denne form for marketing.

Når du gerne vil have fat i mulige kunder, der allerede har besøgt din webshop, kaldes det remarketing. Det kan du typisk gøre via Facebook eller via Google Ads.

Bruger du Facebook til det, vil det sociale medie registrere, hvilke af deres brugere som har været inde på din hjemmeside. Næste gang han eller hun kommer ind på Facebook, vil de så se en annonce fra din virksomhed. Det er med til at minde dem om de lækre produkter, du har.

Her kan du vælge mellem flere forskellige annoncetyper, f.eks. den smarte Lead-annonce. Her kan Facebook-brugeren f.eks. tilmelde sig dit nyhedsbrev, uden hverken at skulle tilbage til din hjemmeside eller udfylde noget som helst. Et klik på Tilmeld-knappen er nok.

Forskellige annoncer til remarketing hos Google Ads

Bruger du Google Ads annoncenetværk til remarketing, har du også mulighed for at vælge mellem flere forskellige former for annoncer. Du kan vælge en standardannonce, hvor du bare viser kunden en annonce for din virksomhed.

Du kan dog også bruge nogle langt mere raffinerede former for annoncer. Det er for eksempel dynamisk remarketing, hvor kunderne får vist de produkter, som de var inde og se på din hjemmeside. Det kan Google holde styr på ved hjælp af cookies. Hvis en kunde har været inde og se på en rød trøje på din hjemmeside, er det altså lige præcis en annonce for den røde trøje, som kunden får vist.

En anden mulighed er, at du viser remarketing-annoncer i søgeresultaterne. Hvis en mulig kunde kigger på vinterdæk hos dig og derefter går ind på Google og søger efter yderligere information om vinterdæk, er det oplagt, at han eller hun får vist en annonce for dine vinterdæk i søgningen.

Sørg for at afgrænse visningerne

Selvom det kan virke som, at målgruppen giver sig selv, når du har med remarketing at gøre, er det dog stadig vigtigt, at du sørger for at definere, hvem du er interesseret i at henvende dig til med dine annon

Her handler det især om at afgrænse visningen af annoncerne, så dem som allerede f.eks. har tilmeldt sig jeres nyhedsbrev, får vist Lead-annoncer for det på Facebook.

Samtidig behøver du nok ikke vise remarketing-annoncer for folk, som ikke har været inde på siden for nyligt. Kun dem der har besøgt din hjemmeside eller webshop inden for den sidste uge eller to, vil være mest tilbøjelige til at klikke på din annonce.

 

4.36 22
Sasa Kovacevic er co-founder og partner hos Obsidian Digital. Min tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Partner

+45 60 15 71 21sak@obsidian.dk

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden