Ekskludering af domæne på Display Netværket
Når du annoncerer på Googles Display-netværk, bliver du som udgangspunkt vist på næsten alle partnerwebsites. Du whitelister ikke. Du har dog mulighed for at ekskludere – blackliste – enkelte domæner, du ikke ønsker at få vist dine annoncer på og derved associere din virksomhed med.
Denne guide viser hvordan, du ekskluderer et givent domæne i Googles Display-netværk.
Ekskluder websites fra Display Netværket
For at ekskludere et domæne skal du gå ind på din Display-kampagne. Display-kampagners navn er forskellige og defineret af den person, der har sat kampagnen op oprindeligt. I vores tilfælde hedder kampagnen ”02: display -remarketing”. Har du mange kampagner, kan du filtrere, så der kun vises display kampagner. Se nedenstående illustration.
Herefter går du ind på kolonnen ”Displaynetværk” og vælger ”Placering”.
Du er nu kommet til siden, hvor du kan ekskludere domæner. Du går helt ned i bunden og klikker på ”+ ekskluderinger”.
Du vil nu komme til siden ”Annoncegruppemålretning og ekskluderinger”, hvor du skal angive, hvilken kampagneekskluderingstype du vil benytte. Her vælger du ”placering”.
Herefter angiver du de domæner, du ikke ønsker at få vist dine annoncer på. Du kan kopiere URL’en for den domæne, du ønsker ekskluderet og placere det under ”Angiv én placering pr. linje”. Herefter klikker du ”Annonceplaceringer” og ”Gem”.
Du har nu ekskluderet den domæne, hvor du ikke ønsker dine Displayannoncer skal vises. Du vil dermed kunne se den under ”Ekskludering af kampagneplacering”.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail på amq@obsidian.dk eller ringe på 26 39 54 94.