Det skal du være opmærksom på i forhold til Bid Management Software
Vil du gøre det nemmere for dig selv at forny dine Google Ads kampagner, kan du bruge Bid Management Software. Det fornyer automatisk dine kampagner ud fra nogle regler og kriterier, som du har sat op. Du skal dog være opmærksom på prisen, og at softwaren ikke kan tage højde for ændringer i data.
Hvis du har en eller flere Google Ads kampagner, har du sikkert tit ønsket, at du kunne forny dem på en smartere måde. Det tager tid for dig, når du manuelt skal gå ind og forny dem – og det er jo tid, som du kunne have brugt meget bedre på noget andet.
For at gøre det nemmere for dig selv kan du vælge at bruge et Bid Management Software til at styre dine kampagner. Her går du ind og opsætter nogle regler og betingelser for, hvordan dine kampagner skal fornys. Det er med til at spare dig for rigtig meget tid i det lange løb.
Har Bid Management Software en høj nok kvalitet?
Det store spørgsmål i forhold til denne form for software bliver dog altid: Har det en høj nok kvalitet i forhold til det, som du har brug for? Det er der delte meninger om.
Hvis du ikke ændrer dine parametre for dine kampagner, og hvis du har brug for en nem løsning, så du ikke behøver at tage stilling til det hver måned, er det en rigtig god mulighed for dig. Du slipper for mange timers arbejde med bare nogle få klik.
Omvendt kan du jo netop ikke bare lade en software stå for dine kampagner hele tiden. Du er nødt til at analysere de data, som du får ind og målrette dine kampagner i forhold til det. Det gør, at der er nødt til at være et menneske, der gennemgår dataene.
Har du ikke selv lyst til at gøre det, kan du i stedet få et bureau til det. For der findes endnu ikke en software, der er så god, at du kan programmere den til analysere data og foretage ændringer ud fra dem.
Vær opmærksom på prisen på softwaren
Et andet aspekt i forhold til at benytte sig af Bid Management Software er selvfølgelig prisen. For det er ikke en software, som du bare gratis får lov til at benytte. Du skal typisk betale mellem 3 og 15 % af dit overordnede marketingforbrug for at bruge dem. Det kan løbe op i rigtig mange penge hver måned.
Selvom softwaren kan være med til at gøre din dagligdag meget nemmere, er det derfor vigtigt, at du regner på, om det rent faktisk kan betale sig for dig at bruge det.
I nogle tilfælde vil du måske komme frem til, at det faktisk er bedst, hvis du får et menneske til at se på dataene og forny kampagnen. Både ud fra et analytisk og et økonomisk perspektiv. I andre tilfælde vil det give mere mening for dig at bruge et software.