Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?
zentabox1

Zentabox.dk

360 graders marketing gør forskellen

Samspillet mellem Facebook- og AdWordsannoncering kan med den rette strategi og tekniske fremgangsmåde afspejle sig direkte i resultaterne, da man her har muligheden for at imødekomme og influere sit kundesegment flere gange under kunderejsen via forskellige annonceformer og platforme.

Hos Obsidian er vi glade for at kunne tilbyde denne ydelse til vores kunder, for at løfte deres digitale performance. Dette gælder naturligvis både for B2C- og B2B-virksomheder.

Et eksempel på en sådan succeshistorie er Zentabox, som udbyder personligt tilpassede vitamin- og kosttilskud på abonnementsbasis. Udgangspunktet i deres produkt er en digital sundhedstest, som gør, at du får præcis de vitaminer, mineraler og andre tilskud, der passer til din sundhedsprofil.

AdWords med fokus på alternative søgninger

Med AdWords-annoncering er det vigtigt at danne klare linjer mellem at henvende sig til de brugere, der har et direkte behov for dit produkt eller blot har en generel interesse for det. Dette gøres ud fra en søgeordsanalyse, som er med til afgøre, hvor langt brugerne, ved anvendelse af bestemte søgeord, er i deres købsproces.

Zentabox er en virksomhed, der skiller sig ud fra konkurrenterne på grund af deres abonnementsløsning.  Da vi overtog deres AdWordskonto, lagde vi hurtigt mærke til, at der var blevet brugt mange penge på søgeord, som, netop grundet Zentabox nicheprodukt, ikke havde medført et tilfredsstillende antal konverteringer.

Med dette i baghovedet lavede vi en søgeordsanalyse, for at indsnævre vores kundesegment til brugere, vi var mere sikre på, havde et behov for produktet, hvorved vi fik renset ud i trafikken. Med en ændring af kontostrukturen, samt oprettelse af specifikke landingssider, var vi sikre på, at vi imødekomme de potentielle kunders behov bedst muligt.

Dette afspejlede sig direkte i resultaterne, som allerede måneden efter forbedrede sig markant.

Opsamling af tabte kunder med Facebookannoncering

Vi var nu klar over, at store dele af den trafik, som Zentabox fik på deres hjemmeside, var af høj relevans, grundet de søgninger, som vores AdWordsannoncer imødekom. Denne omfattende mængde af relevant trafik er guld værd for enhver annoncør, eftersom personerne bag sådanne søgninger allerede har et kendskab til produktet, hvorfor der derfor skal mindre til at vække disses opmærksomhed.

På denne baggrund opbyggede vi en retargeting-målgruppe på Facebook, hvor vi viste annoncer til de brugere, der havde besøgt hjemmesiden indenfor et bestemt tidsinterval. I denne målgruppe ekskluderede vi naturligvis tidligere besøgende, som allerede havde foretaget et køb. Denne strategi giver os et flow, hvor vi henvender os til folk, som vi ud fra AdWordsannonceringen ved har et behov for, hvad vi tilbyder. Beslutter disse brugere sig for ikke at foretage et køb efter et klik på en AdWords-annonce, vidste vi at vores Facebookannoncer ville sørge for, at Zentabox ikke taber disse kunder.

På Facebook udvidede vi vores målgruppe yderligere ved, sideløbende med retargeting-annoncerne, at oprette annoncer, der blev målrettet et specifikt kundesegment, som vi havde defineret i fællesskab med Zentabox.

Det perfekte miks

To måneder efter vi havde igangsat ovenstående strategi og tiltag på vegne af Zentabox, var antallet af salg af abonnementer solgt gennem Adwordsannoncer, foruden søgninger på firmanavn, steget med 344%. Derudover var prisen pr. salg, to måneder efter vi overtog kontoen, faldet med 69%.

De to sidste måneder, inden Zentabox indgik i et samarbejde med Obsidian, udgjorde salgene skabt fra Facebookannoncering blot 2,26 % af det samlede antal salg. Facebookannoncering udgør nu, to måneder efter implementeringen af ovenstående strategi, hele 16 % af det samlede antal solgte abonnementer.

  • 344 % vækst i konverteringer
  • 69 % fald i omkostninger
  • 16 % vækst i FB salg