Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Molly&My

Den billigste annoncering du kan lave – er målrettet dem, der allerede kender dig og dit produkt

Ved at opsætte en pixel-sporing på mollyogmy.dk har det været muligt at identificere, hvilke brugere der har været inde og besøge hjemmesiden de seneste 180 dage – eller Facebook/Instagram-siden de seneste 365 dage. På baggrund af dette er det muligt, at eksponere forskellige annoncer for en målgruppe, der allerede har vist interesse for produkterne – hvorfor det er en ekstra ”varm” målgruppe.

Vi valgte at opsætte en række forskellige annoncetyper for mollyogmy.dk:

  • Retargeting (Klik til website) – Brugeren får vist en generel annonce, hvis denne har interageret med Molly&My ´s Facebookprofil i op til 180 dage.
  • Dynamisk retargeting (Klik til website) – Brugeren får her vist en specifik karrusel-annonce med billeder af de 5 produkter, brugeren har vist størst interesse for, men endnu ikke købt.
  • Kategoribaseret Dynamisk retargeting (klik til website) – Brugeren for vist en specifik karrusel-annonce med billeder af de 5 produkter, som brugeren har vist mest interesse for inden for én specifik kategori.
  • Er datamængden tilstrækkelig, kan det betale sig at dele sin dynamiske retargeting op på de forskellige steps i købsprocessen for at skabe mere relevant annonceindhold. Relevans er nøglen til en god modtagelse af vores annoncer og konverteringer.
  • Lead Ads – Tidligere besøgende på websitet får ligeledes vist en Lead Ad annonce, der har til formål at skabe tilmeldinger til nyhedsbrev. Ved at benytte Lead Ads i konkurrenceformat skabte vi tilmeldinger til nyhedsbrev til mellem 0-3 kroner.

Molly&My benytter sig af CMS’et Shopify, hvilket gør det nemt at opsætte en pixel, der genererer en dynamisk sporing og arbejder godt sammen med Facebook Business Manager. Tilsvarende opsætning kan også lade sig gøre med andre gængse shopsystemer, eksempelvis WooCommerce, MagentoPrestashop m.fl.

Push-annoncering for de kunder, der ikke kender Molly&My (endnu)

Der opsættes Push-kampagner for at ramme de resterende målgrupper, der er relevante for Molly&My. Når brugerne klikker på push-annoncerne, vil de på baggrund af den opsatte pixel-sporing, efterfølgende blive ramt retargeting-kampagnerne.

Obsidian testede i den forbindelse forskellige målgrupper til push-annonceringen:

I den første fase havde vi ikke data at basere vores målretning på, hvorfor vi var nødsaget til at gisne om, hvilke personer, der kunne være relevante aftagere af vores produkter. Vi opsatte en målgruppe, baseret på de mødre, der på Facebook har tilkendegivet, at de har et barn i alderen 2-6 år. Denne målgruppe er kendt for at være i top 3 dyreste målgruppe på Facebook, men også i top 3 over de mest købevillige målgrupper på Facebook. Med denne målgruppe begyndte vi vores dataindsamling, som vi efterfølgende kunne bruge til at lave langt mere relevante målgrupper – herunder…

Look-a-Like på likes – Ved at opsætte en Look-a-like målgruppe finder Facebook de personer, der minder mest om det datasæt af personer, vi vil basere målgruppen på. Vi stræber hele tiden efter at basere vores Look-a-like målgrupper på den mest signifikante data, pegende på den mest relevante målgruppe for aftagere af Molly&Mys produkter. Vi startede med at basere vores Look-a-like målgrupper på alle de personer, som allerede har foretaget et køb. Dette gøres ved at uploade alle email-adresser af købende kunder til Facebook, hvorefter Facebook målretter de personer, som minder mest om vores datasæt.

Facebook gav i anden halvdel af 2017 annoncører mulighed for, at lave Look-a-like målgrupper baseret på de personer, som har foretaget de største køb baseret på værdi. Præciseringen af Look-a-like målgruppen fik vores pris pr. køb (CPA) til at falde 20%.

Leveringsoptimering

Få Facebooks algoritme til at optimere vores målretning efter de personer, som er mest tilbøjelige til at konvertere på baggrund af dataen – frem for blot at klikke på annoncerne.

Vi får ved denne optimering færre kliks og dermed mindre trafik, men den indkomne trafik bliver til gengæld langt mere relevant i forhold til at skabe konvertering.

Kreativ med formater

Annoncering på Facebook er auktionsbaseret. Vi betaler for eksponeringen af vores annoncer, og det er i den forbindelse vores opgave at få mest ud af vores visninger.

Vi bruger i højere grad video som kreativ på Facebook – og det af flere grunde:

  • Vi betaler mindre for en eksponering på Facebook ved brug af video sammenlignet med singlebillede.
  • Procentdelen af personer, som klikker sig videre fra annoncen (CTR), er langt større ved video og andre kreativer, der er interaktive.
  • Vi har mulighed for at målrette retargeting-annoncer de personer, som har set x antal procent af vores video.

RESULTATER

I 2017 er det lykkedes Molly&My at skabe en digital kanal, der bidrager med et øget salg og tilmeldinger til nyhedsbrevet med Lead Ads. Molly&My har samtidig oplevet et væsentligt afkast igennem de opsatte Facebook-kampagner.

 

  • +20 ROAS
  • +500.000 rækkevidde
  • +10.000 E-mails