Mere end 8 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Molly&My

Molly&my sælger baby- og børnetøj, samt tilbehør til barnet og børneværelset af en høj kvalitet og dansk oprindelse. Mollyogmy har i løbet af de sidste par år oplevet stor vækst, og kan i dag kategoriseres som en af Danmarks største webshops inden for branchen.

Retargeting for de brugere med kendskab til Molly og My

Ved at opsætte en pixel-sporing på mollyogmy.dk har det været muligt at identificere, hvilke brugere der har været inde og besøge hjemmesiden. Det er på baggrund af dette muligt, at eksponere forskellige annoncer for målgruppen, der allerede har vist interesse for produkterne ved at have besøgt websitet eller Facebook-siden.

Vi valgte at opsætte en række forskellige annoncetyper for mollyogmy.dk:

  • Retargeting (Klik til website) – Brugeren får vist en generel annonce, hvis denne har interageret med Molly og My´s Facebookprofil i op til 180 dage.
  • Dynamisk retargeting (Klik til website) – Brugeren får her vist en specifik karrusel-annonce med billeder af de 5 produkter, som brugeren har brugt mest tid på – men som de ikke har købt endnu.
  • Lead Ads – Tidligere besøgende på websitet får ligeledes vist en Lead Ads annonce der har til målsætning at skabe tilmeldinger til nyhedsbrev.

Retargeting skaber generelt billigere konverteringer, da brugeren i forvejen har et kendskab til produktet, og vil derfor være en målgruppe, der som udgangspunkt være mere tilbøjelig til at konvertere.

Molly&My benytter sig af CMS’et Shopify, hvilket gør det nemt at opsætte en pixel, der generer en dynamisk sporing, og som nemt snakker sammen med Facebook Business Manager. Tilsvarende opsætning kan også lade sig gøre med andre gængse shopsystemer som WooCommerce, Magento og Prestashop m.fl.

Push-annoncering for de kunder, der ikke kender Molly&My (endnu)

Der opsættes Push-kampagner for at ramme de resterende målgrupper, der er relevante for mollyogmy.dk. Når brugerne klikker på push-annoncerne, vil de på grund af den pixel-sporingen på hjemmesiden, efterfølgende blive ramt af de opsatte retargeting-kampagner.

Obsidian testede i den forbindelse nogle forskellige målgrupper til push-annonceringen:

  • Look-a-Like på likes – Ved at opsætte en Look-a-like målgruppe finder Facebook de personer, der minder mest om dem, som i forvejen har ”syntes godt om” mollyogmy.dk´s Facebookside.
  • Mødre med børn i alderen 5-6 år – Vi opsatte en målgruppe, der er baseret på de mødre der på Facebook har tilkendegivet, at de har et barn i alderen 5-6 år.

Resutalter

Molly&My er på Facebook lykkedes med at skabe en digital kanal, der bidrager med et øget salg og tilmeldinger til nyhedsbrevet med Lead Ads. Molly&My har samtidig oplevet et væsentligt afkast igennem de opsatte Facebook-kampagner.

  • 5000 kr. i spend
  • 11.000 rækkevidde
  • 135.000 omsætning

Cases