Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?

Kukuk

Kukuk.dk sælger garn, strikkepinde, hæklenåle og andre hobbyartikler via deres webshop. På blot et par år er Kukuk.dk blevet en af de hurtigst vækstende i branchen.

DIREKTE SALG MED FACEBOOK-ANNONCERING

Kukuk.dk havde i forvejen succes med begrænsede boost-kampagner på Facebook og ønskede at sætte fart på salget gennem verdens største sociale medie.

Vi lokaliserede de lavest hængende frugter og prioriterede fra starten af 3 forskellige kampagner:

RETARGETING FOR BESØGENDE

Alle tidligere besøgende på Kukuk.dk identificeres med annoncekontoens pixel og eksponeres herefter for de følgende to annoncetyper:

  • Dynamisk retargeting (Klik til website) – Brugeren får vist en annonce med en generel annoncetekst samt op til fem billeder i en karrusel svarende til de fem produkter, som de samlet set har brugt længst tid på – men ikke har købt.
  • Lead Ads – Tidligere besøgende får ligeledes en Lead Ad-annonce, hvor de kan tilmelde sig nyhedsbrevet mod at modtage en rabatkode på 10 % til webshoppen.

Op til mærkedage, som fx Black Friday, har vi kørt særlige Lead Ad-kampagner for at sikre nyhedsbrevstilmeldinger ned til 3 kr. stykket – en brøkdel blot af livstidsværdien.

PUSH FOR DE KUNDER, DER IKKE KENDER OS ENDNU

For at ramme det resterende kundesegment, opsatte vi Push-kampagner til at supplere vores retargeting-kampagner. Push-kampagnerne skal isoleret set minimum gå i 0 – herefter sikrer retargeting en samlet profit på de førte kampagner. Vi har forsøgt os med en række forskellige målgrupper for at identificere de bedste performers, herunder:

  • Look-a-likes på likes – Baseret på de ‘’Synes godt om’’, Kukuk havde på deres Facebookside, opsatte vi en Look-a-like målgruppe. Facebook finder her de personer, der minder mest om de personer, der i forvejen synes godt om butikken.
  • Strikning og hækling – Vi opsatte også en målgruppe bestående af personer, der har interesse for strikning og hækling. Interessen bestemmer Facebook ud fra brugerens adfærd og ikke en faktisk indtastning af den pågældende bruger.
  • Look-a-like på køb – Med en brugerdefineret målgruppe bestående af personer, der tidligere havde triggered et “Purchase”-event på Kukuk.dk, lavede vi en Look-a-like-målgruppe.

RESULTATER

Kukuk er på Facebook lykkedes med at skabe en ny kanal, der bidrager både med direkte salg og tilmeldinger til den værdifulde nyhedsbrevsliste. Samtidig har kampagnerne på Facebook forbedret afkastet gennem investering i andre markedsføringskanaler, herunder Google AdWords og søgemaskineoptimering gennem retargeting-kampagnerne.

  • 23 ROAS på retargeting
  • 3 kr. pr. e-mail
  • 100.000 rækkevidde i kvartalet