Mere end 10 års erfaring med digital marketing

Certificeret
Udvalgte referencer

Vil du høre mere?

Website (required)

Vil Du Vide Mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Jacob Mohr Eldon Partner
Hvorfor Obsidian?
nedrivning

J-Jensen A/S

Øget synlighed på kernekompetencer via SEO og AdWords

J-Jensen er en af Danmarks største og mest kendte entreprenørvirksomheder og deres marineblå containere pryder langt de fleste byggepladser rundt om i landet. Men på nettet var det en helt anden sag. Her var J-Jensen ikke ligeså synlig, som ude i den virkelige verden.

Virksomheden kom derfor til Obsidian i september 2016 med en ambitiøs plan, om at øge deres digitale synlighed og organiske trafik på søgeord relateret til deres kernekompetencer.

Virksomheden havde på forhånd en række meget konkrete søgeord, som de gerne ville findes på.

For at imødekomme dette ønske, valgte vi at satse på at skabe øget organisk trafik via både SEO og AdWords.

Lav søgevolumen med stor værdi

Efter vores indledende søgerodsanalyse kunne vi se, at søgevolumen på en række af disse søgeord, som virksomheden efterspurgte ikke var særligt stor, sammenlignet med søgevolumen i mange andre brancher.

Men på trods af dette, så var den potentielle værdi ved at blive set og ved at blive kontaktet rigtig stor for virksomheden.

På baggrund af vores indledende analyser fremlagde vi derfor en bruttoliste på 10-15 søgeord, som skulle prioriteres i vores videre arbejde.

Nye landingssider og outreach gjorde forskellen

Den primære årsag til, at J-Jensen ikke blev fundet på mange af de søgeord, som de havde fremlagt var, at de manglede relevante landingssider for disse søgeord.

Vi oprettede derfor en lang række nye landingssider, så hvert søgeord fik en dedikeret landingsside. Efterfølgende igangsatte vi en længerevarende outreach indsats.

Takket være denne indsats fik vi skabt den nødvendige omtale via eksterne hjemmesider, hvilket øgede J-Jensens popularitet overfor Google.

Allerede efter 8 måneder lå J-Jensen blandt andet derfor i top 3 på Google på størstedelen af deres søgeord.

Samtidig så vi en kraftig stigning i antallet af leads, som kom fra organisk trafik måned for måned, også selvom, at søgevolumen som udgangspunkt var lav.

j jensen seo

Sammenspillet imellem AdWords annoncer var afgørende for at skabe flere leads

I J-Jensens tilfælde kunne vi se, at sammenspillet imellem AdWords annoncer og forbedrede organiske placeringer havde været afgørende for at skabe flere leads til virksomheden.

Over 16 måneder var de fleste leads blevet skabt af kunder, som både havde klikket på en AdWords annonce og nogle af deres organiske resultater.

j jensen adwords

Som i de fleste brancher på nettet, interagerer kunder ofte med en virksomhed via flere forskellige digitale kanaler, inden de foretager et køb eller tager kontakt til virksomheden.

Og særligt i tilfælde, hvor antallet af søgninger er lave, er det afgørende at være til stede på flere digitale kanaler, så man får den størst mulige andel af den tilgængelige trafik.

Derudover kunne vi også se, at såvel vores AdWords annoncer samt deres forbedrede organiske placeringer medvirkede til at skabe flere brandsøgninger for J-Jensen.

Det er ikke mængden af trafik, men effekten af trafikken der er vigtig

J-Jensen er et godt eksempel på, at det ikke altid er mængden af trafik, der er vigtigt, men i stedet effekten af den trafik man får ind på sin side, der er vigtig.

  • 14 søgeord i top 3
  • 205+ leads på 16 mdr
  • 113% mere organisk trafik