J-Jensen er en af Danmarks største og mest kendte entreprenørvirksomheder.

Øget synlighed via SEO og Google Ads

J-Jensen er en af Danmarks største og mest kendte entreprenørvirksomheder, og deres marineblå containere pryder langt de fleste byggepladser rundt omkring i landet. Men på nettet var det en helt anden sag. Her var J-Jensen ikke nær så synlig som ude i den virkelige verden.

Virksomheden henvendte sig derfor til Obsidian i september 2016 med en ambitiøs plan om at øge den digitale synlighed og organisk trafik på søgeord relateret til deres kernekompetencer.

Virksomheden havde på forhånd en række meget konkrete søgeord, som de gerne ville findes på.

For at imødekomme dette ønske valgte vi at fokusere på at skabe øget organisk trafik gennem både SEO og AdWords.

Lav søgevolumen - men høj værdi per søgning

Efter vores indledende søgeordsanalyser kunne vi se, at søgevolumen for mange af de søgeord, som virksomheden efterspurgte, ikke var særlig stor sammenlignet med søgevolumen i mange andre brancher.

Men på trods af dette var den potentielle værdi ved at blive set, og ved at blive kontaktet, meget stor for virksomheden.

På baggrund af vores indledende analyser præsenterede vi derfor en bruttoliste med 10-15 søgeord, som skulle prioriteres i vores videre arbejde.

Nye landingssider og outreach gjorde forskellen

Den primære årsag til, at J-Jensen ikke blev fundet på mange af de søgeord, de havde fremhævet, var, at de manglede landingssider for disse søgeord.

Vi oprettede derfor en lang række nye landingssider, så hvert søgeord fik en dedikeret landingsside. Derefter iværksatte vi en omfattende outreach-indsats.

Takket være denne indsats lykkedes det os at skabe den nødvendige omtale via eksterne hjemmesider, hvilket øgede J-Jensens popularitet på Google.

Allerede efter 8 måneder lå J-Jensen blandt andet i top 3 på Google for størstedelen af søgeordene.

Samtidig så vi en kraftig stigning i antallet af leads, der kom fra organisk trafik måned efter måned. Dette på trods af, at søgevolumen i udgangspunktet var lavt.

Samspillet mellem Google Ads og SEO var afgørende for flere leads

I J-Jensens tilfælde kunne vi se, at samspillet mellem Google Ads-annoncer og forbedrede organiske placeringer havde været afgørende for at skabe flere leads til virksomheden.

I løbet af 16 måneder var de fleste leads blevet skabt af kunder, som både havde klikket på en Google Ads-annonce og nogle af deres organiske resultater.

j jensen adwords

Som i de fleste brancher online interagerer kunder ofte med en virksomhed via flere forskellige kanaler, før de foretager et køb eller kontakter virksomheden.

Og især i tilfælde, hvor antallet af søgninger er lavt, er det helt afgørende at være til stede på flere digitale kanaler for at opnå den størst mulige andel af den tilgængelige trafik.

Udover dette kunne vi også se, at både vores Google ads-annoncer og deres forbedrede organiske placering bidrog til at skabe flere brand-søgninger for J-Jensen.

Mængden er ikke vigtig - men det er kvaliteten af trafikken

J-Jensen er et godt eksempel på, at det ikke altid er mængden af trafik, der er vigtig, men derimod effekten af den trafik, man får ind på en side, som er afgørende.

nedrivning-300x128
  • 14 søgeord i top 3
  • 205+ leads på 16 mnd
  • 113% mere organisk trafik

Kontakt

Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for en uforpligtende snak:

+45 60 15 71 21
sak