Den eneste rigtige måde at arbejde med en forretning som Vinduesgrossisten.dk’s er ved et fokusere på ROAS.

AdWords med fokus på ROAS og omsætning

Vinduesgrossisten.dk har en spændende forretning i en branche, som vækster kraftigt. Gennemsnitsordrestørrelse er høj, hvorfor forbruget pr. salg gerne må være høj. Hvert salg kan variere i omsætning, hvorfor det er vigtigt at arbejde med formlen omsætning / spend på annoncegruppe og søgeordsniveau.

Ny struktur redder afkastet

Selve overtagelsen af arbejdet bestod af en komplet ny konto-struktur. Den gamle struktur havde mange fejl i form af brede søgeordstyper og forkerte grundindstillinger. Ved at implementere Obsidian Digitals AdWords-framework fik virksomheden en ny komplet granulær omsætning, hvor kundernes søgehensigter blev mødt af matchende annoncer. Dette resulterer i en CTR forbedring, hvorfor det gennemsnitslige kvalitetsresultat gik fra 5/10 til 8/10. Dermed blev klikprisen billigere og i sidste ende afkastet pr. salg.

Display henter de sidste salg hjem

Som noget af det første i Obsidian frameworket undersøger vi, forbrugernes kunderejser via en søgeordsanalyse . Hvor opholder de sig på nettet, og hvilke målgrupper giver det bedste afkast. Denne viden bruger vi til display-annonceringen, da kunderne i branchen er længere om at foretage et køb. Derfor oprettes specifikke display-kampagner med retargeting og yderligere målgruppe målretning for at ramme de mulige kunder, når de er klar til at foretage et køb.

vinduesgrossisten
  • 57 % vækst i omsætning
  • 22 % vækst i ROAS
  • 18 % fald i CPC

Vil du vide mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

+45 28 68 50 22
jme2