Annoncering på sociale medier
Traede har fra starten af målrettet deres produkt til modeindustrien hvor nye kollektioner, et generelt stort udvalg af produkter og gentagne ordrer er dagligdag. Af denne årsag var ønsket med annonceringen at nå ud til beslutningstageren i virksomheden. Med andre ord lå opgaven derfor i at finde nålen i høstakken så at sige.
Af denne årsag anbefalede vi hos Obsidian fra starten af, at Traede benyttede annoncering på sociale medier – mere specifikt Facebook og LinkedIn. Hermed ville de nemlig være i stand til at finde frem til den konkrete beslutningstager gennem grundig målgruppeopsætning.
Af de benyttede sociale medier valgte vi undervejs i forløbet at fokusere 100 % på Facebook. Dette skyldtes, at LinkedIns annonceplatform ikke var avanceret nok, hvilket endte med at begrænse os frem for at gavne os. Helt konkret var der tale om muligheden for opbygning af flows, hvor LinkedIns sporingspixel ikke muliggjorde brugerdefinerede besøgsintervaller (antal dage siden besøg på websitet).
Push for at øge volumen
Traede har fra starten af målrettet deres produkt til modeindustrien hvor nye kollektioner, et generelt stort udvalg af produkter og gentagne ordrer er dagligdag. Af denne årsag var ønsket med annonceringen at nå ud til beslutningstageren i virksomheden. Med andre ord lå opgaven derfor i at finde nålen i høstakken så at sige.
Af denne årsag anbefalede vi hos Obsidian fra starten af, at Traede benyttede annoncering på sociale medier – mere specifikt Facebook og LinkedIn. Hermed ville de nemlig være i stand til at finde frem til den konkrete beslutningstager gennem grundig målgruppeopsætning.
Af de benyttede sociale medier valgte vi undervejs i forløbet at fokusere 100 % på Facebook. Dette skyldtes, at LinkedIns annonceplatform ikke var avanceret nok, hvilket endte med at begrænse os frem for at gavne os. Helt konkret var der tale om muligheden for opbygning af flows, hvor LinkedIns sporingspixel ikke muliggjorde brugerdefinerede besøgsintervaller (antal dage siden besøg på websitet).
Push for at øge volumen
Af ovenstående årsag lå den første opgave i at finde frem til nogle målgrupper, hvori vi forstillede os, at den konkrete beslutningstager var.
Dette blev udført gennem CVR-udtræk for relevante brancher, job titler, crawlede e-mails og interesse for industrien. Målsætningen var her at ’fodre’ vores retargeting flow, som efterfølgende ville samle de personer op, som viste interesse ved at besøge Traedes hjemmeside.
Nøglen til at skabe interesse hos vores målgruppe var her at benytte video og kanvas-formatet med meget konkrete annoncetekster, som den ideelle kunde let kunne identificere sig selv med.
Evergreen retargeting flow
Efter at have besøgt Traedes hjemmeside startede et såkaldt automatiseret evergreen retargeting flow. Her opsatte vi et flow af annoncer, som ændrede sig hver 4. dag alt efter, hvordan de besøgende interagerede med vores annoncer.
Helt konkret blev flowet opsat som en kombination af Lead ads og Klik til website annoncer over en periode på 12 dage, hvor vi forsøgte at skabe kontakt til de interesserede personer. Formålet med at benytte et evergreen flow med forskellige annoncer var, at imødekomme princippet om at vi reagerer på forskelligt indhold. I denne proces var call-to-action helt central, hvor vi enten forsøgte at få de besøgende til at tilmelde sig et webinar, deltage på Traedes næste seminar eller tage imod en uforpligtende telefonsamtale. Der var med andre ord ingen annoncer, som blot forsøgte at få målgruppen ind på hjemmesiden og undersøge Traede på egen hånd igen.
Annoncering mod kernemålgrupper
Efter at have identificeret de bedst-performende målgrupper, og skabt nok trafik til hjemmesiden til at lave en look-a-like målgruppe på baggrund af de besøgende, opsatte vi en ny push kampagne. Denne blev opsat som en Lead Ad, hvor personerne der tilmeldte sig, fik tilsendt et whitepaper omkring optimering af B2B virksomheder.
Herved kunne vi gennem bløde konverteringer indhente e-mailadresser fra personer, som alt andet lige måtte arbejde i B2B virksomheder. På denne måde blev der altså skabt kontakt til potentielle kunder.
Resultatet
Traede er et relativt komplekst produkt, hvilket betød at der skulle mange touchpoints til at skabe et reelt køb. For hvad der gælder Facebook, var målsætningen at skabe relevante leads, som Traedes sælgere efterhånden kunne håndtere med deres egen ekspertise.
Igennem vores arbejde skabte vi månedligt mellem 5 og 60 leads, alt efter om vi arbejdede med tilmeldinger til arrangementer, downloads eller direkte “Ring mig op”-leads.
Efter at have haft et tæt samarbejde med Traede gennem 1½ år var virksomheden vokset så meget, at det økonomisk og strategisk gav bedre mening at have en intern marketing konsulent, som kunne varetage den digitale markedsføring for Traede.
Vi er glade på Traedes vegne og ønsker dem held og lykke i fremtiden!

-
5-60 månedlige leads fra Facebook