Roskilde Privathospital – er en af Danmarks førende klinikker inden for plastikkirurgi
Casen
Roskilde Privathospital har eksisteret siden 1994, og er i dag en af landets førende klinikker inden for plastikkirurgi.
I 2018 efterspurgte ledelsen fra Roskilde Privathospital en ny digital retning for klinikken, hvor ambitionen om vækst stod højest på dagsordenen.
Med en 360 graders analyse på tværs af kanaler som Facebook, Google og affiliate-marketing løftede Obsidian Digital Roskildes forretning til helt nye højder.
Tilgangen
Ved at kortlægge samtlige konkurrenter i branchen og deres digitale indsatser skabte Obsidian Digital et klart billede af, hvor Roskilde Privathospital kom til kort.
Plastikkirurgi baseres på tillid, og det har aldrig været vigtigere for Roskilde Privathospital at kommunikere social proof på de rigtige kanaler og på de rigtige tidspunkter.
Tilgangen består af best-in-class frameworks, der tager udgangspunkt i performance og branding.
Konsolidering af data
Indenfor plastikkirurgi er kunderejsen kompleks. En henvendelse kan strække sig alt fra uger til måneder på tværs af 5-8 kanaler med hundredevis af touch points.
Samtidig kan rejsen bevæge sig op og ned i salgstrakten, hvilket kræver en dynamisk tilgang til kreativer og det rette setup af arkitekturen.
Obsidian opsatte for Roskilde Privathospital et dynamisk og skalerbart setup med fokus på at kombinere datasæt på tværs af kanaler.
I stedet for at fokusere på den klassiske demografiske segmentering, har vi taget udgangspunkt i konsolidering af kampagner på både Google og Facebook.
Dette har skabt en bedre forudsætning for agoritmen og allerede efter de første 14 dage, kunne vi se forbedringer i samtlige KPI’er.
Best-in-class eksekvering
Vi er stolte over, at vores konsulenter ikke bare er best-in-class til deres marketingkanaler, men også i forretningsforståelse og problemløsning. Dette giver Obsidian Digital den bedste udgangspunkt for at skabe performance marketing, der giver hele branchen baghjul.
Eksekveringen blev delt op i tre faser: 1) Analyser, 2) opsætning og 3) løbende optimering af kampagner.
Ved hjælp af den bedste teknologi lagde Obsidian Digital fokus på søgemaskiner, sociale medier, e-mail marketing og affiliate marketing.
Søgemaskiner blev særligt brugt til at identificere potentielle kunder i bunden af marketingtragten.
Sociale medier blev brugt til at understøtte hele marketingtragten med push for at skabe awareness til retargeting til at indsamle leads.
E-mail marketing blev brugt til at fortælle om processen og gøre potentielle kunder klar til at tage kontakt.
Affiliate marketing blev brugt som en support-kanal, der viste sig at være uhyre effektiv, da store danske medier begyndte at bruge Roskilde Privathospitals bannere grundet en høj EPC. Dette affødte meget topfunnel trafik, som vi senere lukkede via Facebook og e-mail.
-
324% øgning i leads
-
32% fald i CPA
-
228% stigning i organisk synlighed