TikTok Success Case med Nordisk Film Biografer.

Casen

Målsætningen
Nordisk Film Biografer er Danmarks største biografkæde med 23 biografer i hele landet. Nordisk Film Biografer gik på TikTok for at udvide deres rækkevidde med en klar målsætning om at sælge flere biografbilletter på deres website.
Løsningen
Nordisk Film Biografer indgik et samarbejde med Obsidian Digital, hvor begge parter sammen har skabt effektive og fordybende fuldskærmsoplevelser gennem TikToks In-Feed annoncer. Annoncerne blev opsat gennem TikToks Ads Manager, og målgruppen var hele Danmark gennem bred targeting, hvor TikToks algoritme stod for at optimere leveringen mod at skabe så mange konverteringer på Nordisk Film Biografers website som muligt.
 
For at sikre høj engagement inden for målgruppen samt et højt afkast gennem annoncespend blev der ofte udarbejdet nye annoncer med nye kreativer. Nordisk Film Biografer og Obsidian Digital fulgte TikToks best practice anbefalinger ved at bruge underholdende og korte videoer med musik, der viste udvalget af film tilgængelige i deres biografer.
En stærk CTA incentiverede TikToks community til at klikke ind videre ind på websitet, og købe biografbilletter.
Resultaterne
Nordisk Film Biografers kampagner performede ekstremt godt fra starten af. Med sammenligning af kampagnerne i forhold til andre platforme, så Nordisk Film Biografer en højere CTR (Click-through-Rate), højere engagement og lavere CPM (Cost-per-Mille) og CPC (Cost-per-Click).
Takket være en effektiv optimering af TikTok-kampagnerne af Obsidian Digital så Nordisk Film Biografer en ROAS på 345% (eksklusiv fysisk salg af billetter), en CPC på 0.13€, en CPM på 1.11€ og imponerende 1.5 millioner 6-sekundernes videovisninger.
Udtalelse af inboundansvarlig Martin Berglund
TikTok-annoncering har gjort det muligt for os at nå en ny målgruppe sammenlignet med vores traditionelle platforme. Derudover har vi set lave priser, høj kvalitet af trafik og højt engagement, der nu har gjort TikTok til en væsentlig del af vores marketing-mix.
  • 345 ROAS
  • 0.13€ CPC
  • 1,5 mio. videovisninger