Sådan øgede vi den organiske præstation på Luxreaders.se

Casen

Luxreaders er en dansk virksomhed med rødder i København, som online sælger læsebriller, blue light briller og solbriller i 12 forskellige lande.

I maj 2022 begyndte vi at arbejde sammen med Luxreaders.se, med målet om at skabe mere organisk trafik, ved at styrke deres nuværende placeringer og være til stede for flere søgeord på Google.

 

 

Vi hjalp med at flytte vigtige søgeord til topplaceringer på Google

Vores optimeringsindsats har ført til markante forbedringer i Luxreaders’ søgerangeringer for forskellige søgeord relateret til briller.

For eksempel var søgeordet “blåljus glasögon” med en gennemsnitlig søgevolume på 2.000, som blev rangeret i position 9 i oktober 2021, steget til position 3 et år senere.

Følgende søgeord var rangeret i de positioner, som står ved siden af hvert ord i oktober 2021: 

“billiga läsglasögon” (pos.13, volume: 450), “coola läsglasögon” (pos.7, volume: 700), “skärmglasögon” (pos.76, volume: 500), “glasögon mot blått ljus” (pos.4, volume: 600), “anti blue light glasögon” (pos.7, volume:400).

Gennem vores optimering var vi i stand til at forbedre disse placeringer og opnå position 1 for alle disse søgeord inden for et par måneder.

Oprettelse af sider, der matcher den specifikke søgning, resulterede også i en stor vækst:

Klienten var ikke synlig i søgeresultaterne for søgeordet “blåljus glasögon utan styrka” (volume:150) før, men ved at oprette og optimere en side til dette specifikke søgeord, hjalp det dem med at flytte søgeordet (og mange af de sekundære søgeord) til position 1. Det samme gælder for søgeordet “genomskinliga glasögon” (volume: 800). Søgeordet sprang til position 4 i oktober 2022.

Sådan startede vi

I den første måned har vi lavet en teknisk analyse, en søgeordsanalyse, en CTR-analyse og en linkprofilanalyse for at få et dybere indblik i hjemmesidens aktuelle situation.

Teknisk analyse: I vores tekniske analyse gennemgik vi hele hjemmesiden og søgte efter de tekniske problemer, der i øjeblikket var på stedet og skulle rettes for at sikre den bedste SEO-ydeevne (for eksempel at løse problemer med sitemap, hreflang, redirects eller 404-sider).

Søgeordsanalyse: I vores søgeordsanalyse fandt vi de søgeord, der er relateret til Luxreaders.se og ville være de mest optimale at optimere for kunden i forhold til månedlig søgevolume, konkurrence, søgehensigt og relevans. Søgeordsanalysen blev hovedsageligt brugt, da vi lavede indholdsplanen for kunden.

CTR-analyse: I vores CTR-analyse har vi gennemgået den aktuelle metatitel og metabeskrivelser af hjemmesiden, og lavede en plan for at gøre kundernes metatags mere attraktive at klikke på for at øge click through rate.

Linkprofil analyse: Vi startede vores linkbuilding indsats i maj, som omfattede en linkprofilanalyse og udvælgelse af relevante domæner, for løbende at øge hjemmesidens domæneautoritet.

Efter at vi var færdige med analysen, har vi lavet en strategi for de næste 6 måneder for at få det bedste ud af kundens præstationer. Dette inkluderede en Content plan. Formålet med Content planen er at give en strategi for indholdsproduktion/-optimering, så siden på sigt kan dække hele omfanget af de søgeord, der er relateret til brilleindustrien i Sverige for at få mere synlighed på Google.

Løbende indsats

Teknisk SEO: Rettelse af de tekniske problemer som vi har fundet i vores tekniske analyse og løbende crawl af hjemmesiden for hurtigt at kunne rette eventuelle 404 sider, broken redirects.

CTR-optimering: Optimering af metatags til de vigtigste landing pages.

Løbende linkbuilding: Vi startede linkbuilding-processen i maj med fokus på at erhverve backlinks fra domæner, der er relevante for nichen, hovedsageligt fra modeindustrien.

Oprettelse af content: Vi begyndte at skabe mere omfattende tekster og indhold til de landingssider, som vi besluttede at fokusere på sammen med kunden. Vi oprettede også mere specifikke landingssider med SEO-optimerede kategoribeskrivelser for at matche søgehensigten bedre. Vi fokuserede både på short-tail og long-tail søgeord.

Blogindlæg: Vi begyndte at oprette nye artikler som er relevante for hjemmesiden og grupperede artiklerne med aktuel relevans. Vi øgede den samlede trafik på vores blogs med 2584,78%.

Optimerede billederne: Da der er flere og flere billeder, der returneres til søgeforespørgsler på Google, fokuserede vi på at optimere billederne for at blive vist blandt billedresultater.

Intern linkstrategi: Vi skulle sikre os, at vores “money pages” havde den rigtige mængde interne links, og at siderne med aktuel relevans er forbundet med interne links.

Resultater

Efter det indledende analysearbejde i maj og følgende eksekvering på særligt autoritet-og indholdsdelen, har Luxreaders.se på blot nogle få måneder vist en imponerende udvikling i deres organiske tilstedeværelse på det svenske marked.

Følgende er organiske resultater efter et halvt års SEO-indsats og en sammenligning af oktober måned (1/10-31/10 2022) med oktober måned (1/10-31/10 2021) trukket fra Google Analytics:

  • 108,29% stigning i organisk trafik
  • 149,50% stigning i antallet af nye brugere
  • 2584,78% stigning i organisk trafik fra artikler

Antal søgeord i top 100, i top 10 og i top 3 (trukket fra Ahrefs):

  1. oktober 2021:
  • 277 søgeord i top 100
  • 52 søgeord i top 10
  • 21 søgeord i top 3
  1. oktober 2022:
  • 1029 søgeord i top 100
  • 176 søgeord i top 10
  • 84 søgeord i top 3
  • 108% stigning i organisk trafik
  • 150% stigning i antallet af nye brugere
  • 2585% stigning i organisk trafik af artikler

Kontakt

Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for en uforpligtende snak:

+45 60 15 71 21
sak