EYDA – Dansk komet inden for funktionel træning og “Do what you can”.
Historien
EYDA er et funktionelt fashion brand startet af den personlige træner og blogger Mette Lyngholm. Siden starten af har missionen været simpel: Lækkert og funktionelt træningstøj til kvinder, inklusive squatsikre tights og meget mere.
EYDA har siden starten af sat fokus på “do what you can”. Det handler ikke om polerede Instagram-billeder, men faktisk at komme ud. Væk med den dårlige selvtillid og en virkelighed, der ikke passer. Det er træning for rigtige kvinder.
I starten af 2020 lærte danskerne også EYDA at kende gennem Løvens Hule, hvor Mia Wagner og Jesper Buch investerede i brandet i en af de største investering i den sæson.
Løsningen
Obsidian har siden 2019 hjulpet EYDA med al performance marketing.
Der har siden starten af været fokus på annoncering på sociale medier. Det er ikke kun Facebook og Instagram, der har fyldt i EYDAs marketing-budget. Det har både Snapchat og Pinterest også. Især Snapchat har været en god forretning og har bidraget med væksten i både Danmark, Sverige og Norge.
EYDA har selv produceret materiale og løsningen har inkluderet arbejde med både egen-producerede videoer, influencer materiale, user generated content og meget mere.
Teknikken har handlet om at sætte algoritmer op til at få succes, og Obsidian Digital har hjulpet med bl.a. implementering af Conversions API, best practice-opsætning på Facebook og at implementere Cross Border Business-initiativer til resten af Skandinavien.
Resultatet
Fra 2020 til 2021 voksede EYDA med vanvittige 14x (virksomheden blev altså 14x større på et år) drevet af Løvens Hule, fantastiske produkter og performance marketing på Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest og Google Ads.
På de største salgsdage er der afsat +10.000 produkter på under 24 timer.
Der er skabt over 25.000 nyhedsbrevsmodtagere med Facebook Lead Ads – og mange tusinde mere på websitet.
-
1400 % vækst year over year
-
+25.000 nyhedsbrevsindsamlinger
-
+5000 produkter solgt på de bedste dage