Danish Skin Care sælger og distribuerer dansk produceret hudpleje gennem deres webshop danishskincare.dk.

Annoncering på sociale medier

Danish Skin Care sælger udelukkende deres produkter gennem deres egen webshop, hvorfor ansvaret for markedsføringen og udbredelsen af brandet ubetinget ligger hos dem selv. Af denne årsag anbefalede vi, at Danish Skin Care skulle strømline og øge volumen på den annoncering, som de allerede havde kørende på Facebook og Instagram.

I denne sammenhæng var de lavest hængende frugter at benytte deres Facebook pixel til at opsætte en række retargeting kampagner, som dels skulle generere salg og dels skulle hjælpe os med at indsamle flere personer til nyhedsbrevet/guides. Derudover opsatte vi en række relevante lookalike- og demografibestemte målgrupper, som vi benyttede til at sprede budskabet til personer, som ikke havde stiftet bekendtskab med brandet tidligere.

Udfordringen

Facebook og Instagram viste sig efter de første justeringer at være den perfekte platform til markedsføringen af Danish Skin Care. Løbende justerede vi kampagnerne og tilføjede nye i takt med at dels produkter og guides blev udviklet og kom til.

Efterhånden som den samlede e-mailliste rundede 100.000 abonnenter, steg også prisen for at få personer til at tilmelde sig, da vi var nødt til at udvide vores målgrupper. Ligeledes blev det også dyrere at konvertere målgruppen til betalende kunder. Af disse to årsager medførte en stigning i budgettet ikke længere en væsentlig ændring i det samlede resultat.

Den perfekte kunderejse

Facebook er en auktion, hvor den bedste annonce vinder. Med dette i mente udarbejdede vi en kunderejse i form af et automatiseret flow på Facebook, hvor vi med segmenteret sporing tog den fulde kontrol over, hvilke annoncer, som vores målgruppe modtog – og ikke mindst hvornår. På denne måde har vi sørget for, at vores målgrupper ser det indhold, som er mest relevant for dem på det specifikke sted, de er på kunderejsen.

Udover at opsætte et automatiseret flow, var en ændring af indholdet i annoncerne også vigtig. I 2017 og 2018 har vi set, at video giver en bedre interaktion og en lavere CPM (Pris pr. 1000 visninger), og det gav i den forbindelse god mening at benytte video til det automatiserede flow. Danish Skin Care udarbejdede derfor nøje tilpassede videoer til alle annoncer, hvorved vi opnåede et resultat, hvor brugeren, der eksponeres for vores annoncer, ser et varieret og personligt indhold.

Resultatet

Facebook er gennem det sidste 1½ år blevet et helt central marketingstrategisk platform, som i særdeles høj grad har bidraget til udbredelsen af brandet samt en kontinuerlig stigning i omsætning og antallet af tilmeldte på nyhedsbrevet – som i øvrigt er en anden af Danish Skin Cares primære salgskanaler.

Efter implementeringen af vores nye automatiserede flow formåede vi at forbedre annonceringen yderligere. I dag er Danish Skin Cares omsætning steget med 50% og vi får hele vejen rundt mere for hver anvendt krone, end vi gjorde tidligere.

Helt centralt for den succes, som vi i fællesskab har nået, er samarbejdet mellem os og hele teamet bag Danish Skin Care. Alt fra kreative idéer til videoproduktion fra Danish Skin Cares side har medført, at vi hos Obsidian har haft de bedste forudsætninger for at styre markedsføringen på Facebook og Instagram på bedste vis.

 

  • 210% Forbedring af ROAS
  • 56% Fald i CPA pr. signup
  • 50% Øget omsætning online

Vil du vide mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

+45 28 68 50 22
jme2