AI-drevet succes: Hvordan Obsidian Digital brugte Producthero CSS til at transformere Cotonshoppens Google Ads-strategi
Cotonshoppen
- En webshop for hundeudstyr
- Webshop grundlagt i 2007
- Hovedkontor i Brabrand, Midtjylland, Danmark
- https://cotonshoppen.dk
Udfordringer med produktfeed førte til et skifte af bureau
Da Cotonshoppen, en webshop specialiseret i hundeudstyr af høj kvalitet i Danmark, stod over for uløste problemer med deres produktfeed hos deres tidligere bureau, henvendte de sig til Obsidian Digital for en løsning. Obsidians proaktive og effektive tilgang løste hurtigt problemerne, hvilket førte til markante forbedringer i Google Ads-præstationerne. Cotonshoppen var imponeret over Obsidians hurtige og proaktive tilgang og ansatte dem derfor for at få mest muligt ud af deres Google Ads.
Næste skridt: Forbedring af Google Ads-kampagner gennem dataanalyse
For at få en grundig forståelse af Google Ads-kontoen inddrog Obsidian Digital PPC-specialisterne Christoffer Sandau, Milos Kovacevic og Mihajlo Tramosljika og anvendte princippet om, at ‘seks øjne er bedre end to’. Det betyder, at alle kunders strategi og implementering altid bliver dobbelttjekket. Da de primært arbejder med e-handelskunder, kunne de levere en omfattende dataanalyse af Cotonshoppens konto og identificerede forbedringer inden for både budgivning, kampagnestruktur og produktfeed.
Budstrategi: Google CSS & Profit on Ad Spend
Kampagnestruktur: Analyse af produktpræstationer i Performance Max
Obsidian Digital oprettede fire forskellige segmenter for Performance Max:
- Heroes: De bedst sælgende produkter, der skulle have et større annoncebudget.
- Sidekicks: Produkter med en god konverteringsrate, men ikke nok klik/volume.
- Villains: Produkter, der får mange klik, men ikke konverterer.
- Zombies: Produkter, der ikke vises i Googles shoppingvindue.
Paula Jota Pedersen, Senior Buyer hos Cotonshoppen:
“Vi har oplevet stor fremgang efter samarbejdet med ProductHero.
Med en webshop som vores, og mange varenumre, har vi bl.a. efter samarbejdets opstart, oplevet af sælge produkter, som vi tidligere ikke havde succes med.
Det har virkelig lettet vores ressourcer og er gået hen og blevet en uundværlig partner i vores digitale værktøjskasse.”
Produktfeed-forbedringer: Justering af længden på titler
Et skridt, Obsidian Digital tog for at øge produkternes visninger, var at lære Cotonshoppen, hvordan de kunne bruge Producthero til at optimere produktindholdet og få flere visninger. Inden for Producthero oprettede Cotonshoppen filtre for at optimere titlerne på deres bedst præsterende produkter. Dette førte til en markant stigning i produkternes synlighed.
Martijn Beumer, Chief Product Officer hos Producthero, udtaler:
“Ud over at udnytte Googles AI-løsninger har vi hos Producthero integreret AI i vores platform. Dette gør det muligt for brugerne nemt at optimere deres produktindhold ved blot at justere eller tilføje elementer til produkttitler, produkttyper og andre attributter med et enkelt klik, samtidig med at de bevarer kontrollen over resultatet.”
Erfaring med Google CSS-partner Producthero
Patrick Langtoft, co-head of PPC & third-party tools hos Obsidian Digital, udtaler:
“Vi testede forskellige Google CSS-partnere og PPC-løsninger, men de resultater, vi fik med Producthero, overgik alle andre. Jeg vil anbefale PPC-specialister at bruge mere tid på produkttitlerne, især med Producthero, da deres AI er meget bedre sammenlignet med andre værktøjer.”
Christoffer Sandau, PPC-konsulent hos Obsidian Digital:
-
25.82% Clicks
-
36% Impressions
-
25.97% Conversion Value