Børnecancerfonden

Af Sasa Kovacevic
Kategori: Nyheder

Børnecancerfonden er afhængig af donationer for at kunne udføre deres arbejde med forskning, øget viden om børnekræft og at forbedre vilkårene for kræftsyge børn og deres familier. Derfor kontaktede de os, for at få vores hjælp til at øge antallet af direkte donationer og sikre at førstegangsdonationer bliver til faste donationer.

For at opnå Børnecancerfondens mål om at få flere donationer, har vi udarbejdet både strategi, tekst og billede/videomateriale.
Vi har arbejdet bredt med email marketing, Facebook og Google Ads.

Nedenfor kan du læse mere om Børnefondens arbejde og hvordan vi har arbejdet med deres digitale markedsføring.

 

Om Børnecancerfonden

 

Børn og kræft er to ord, som er uforenelige, og Børnecancerfonden arbejder derfor utrætteligt for, at alle børn med kræft skal overleve til et godt liv uden varige senfølger. Henrik Hertz stiftede Børnecancerfonden i 1995 med netop den vision, og Børnecancerfonden er i dag den enkeltorganisation, der har finansieret mest dansk forskning i kræft hos børn. For forskning er det bedste håb, vi kan give børn med kræft og deres familier.

Som selvstændig organisation er Børnecancerfonden 100 pct. afhængig af gaver og donationer. Derfor er de meget taknemmelige for, at så mange mennesker – private danskere, virksomheder, foreninger og andre fonde – er med til at gøre en forskel.

Hvad har vi lavet?

 

Vi har set på deres email marketing.
Her har vi set på forskellige muligheder for email flows og rådgivet omkring det gode indhold i emails. Vi har leveret en strategi og vores forslag til email indholdet.

 

Facebook er blevet gennemgået.
I forhold til facebookannoncering har vi været helt konkrete. Vi har udarbejdet video og billedmateriale til de annoncer vi har foreslået at Børnecancerfonden gør brug af. Vi er startet med at udarbejde en strategi. På baggrund af den har vi lavet en række annoncer, som er sat op i forskellige flows. Hertil har vi, som beskrevet, udarbejdet både video- og billedmateriale.

 

Der er blevet arbejdet med Google Ads.
Der er blevet favnet bredt indenfor Google, hvor der både er blevet lavet strategi for Search, Display og YouTube. Vi har foretaget en dybdegående søgeordsanalyse. Yderligere har vi udarbejdet forskellige display bannere med forskellige budskaber, som vi har støttet op om ved at udarbejde videomateriale til YouTube med de samme budskaber.

Sasa Kovacevic er partner hos Obsidian Digital. Sasa har arbejdet med nogle af Danmarks største e-commerce virksomheder som Profil Optik, Deichmann, Jensens Bøfhus, Hungry m.m. Sasas tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Partner

+45 60 15 71 21sak@obsidian.dk

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os Ring på 60 73 60 60, skriv på obsidian@obsidian.dk eller udfyld formularen forneden